Co u nas?

Ulepszamy, Inspirujemy, Pomagamy

16 listopada 2022 16:09

Planowe prace serwisowe w obrębie klastrów s45 oraz s46 (16.11.2022)

[AKTUALIZACJA 23:35 16.11.2022]
Uprzejmie informujemy, że prace w obrębie klastrów s45 oraz s45 zostały zakończone pomyślnie.
Jeszcze raz przepraszamy za niedogodności.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.



Informujemy, że dziś 16 listopada 2022 roku między godziną 23, a 23:15 prowadzone będą planowe prace serwisowe w obrębie klastrów s45 oraz s46.

W czasie naszych działań mogą Państwo napotkać się z 1, maksymalnie 5-minową niedostępnością do Państwa serwisów.

Nadmieniamy, że Państwa dane są całkowicie bezpieczne.

Przepraszamy za niedogodności.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

6 maja 2016 13:13

Podsumowanie prac ostatnich miesięcy

Z racji tego, że działamy transparentnie wobec naszych klientów, zarówno tych obecnych, jak i tych przyszłych chcieliśmy podzielić się z Wami aktualizacją, w której dowiecie się jakie prace są prowadzone, zostały już przeprowadzone i co planujemy w najbliższej przyszłości.

Przede wszystkim moce przerobowe działu administracji skupiły się na tym, co zgłaszano w wypadku większych i tym samym bardziej wymagających serwisów www, a więc dodatkową stabilizację i optymalizację, co w dużej mierze udało się wykonać, choć tutaj warto wspomnieć, że prace nie zostały zakończone i o ile serwisy działają lepiej i ładują się szybciej, nie spoczywamy na laurach.

Prace optymalizacyjne widoczne są przede wszystkim w łącznym czasie ładowania stron. Odnotowaliśmy, że w wypadku niektórych serwisów www łączny czas ładowania strony (czyli wczytanie wszystkich elementów strony) spadł nawet z 10 do 3 sekund. Jest to związane z faktem rozbudowy serwerów nazw oraz faktem że Litespeed (komercyjny serwer www, z którego korzystamy) zyskał sugerowane przez nasz dział techniczny poprawki i tym samym działa dużo sprawniej.

Poczta, która jest w wypadku wielu naszych klientów newralgicznym punktem również jest cały czas modernizowana i optymalizowana zgodnie z zapowiedziami. Od ponad 2 tygodni część poczty (korzystający z protokołu IMAP) wykorzystuje nową infrastrukturę, która na chwilę obecną charakteryzuje się kilkukrotnym wzrostem wydajności. Na testowej skrzynce pobranie wszystkich wiadomości skróciło się 4-krotnie na nowym rozwiązaniu.

Od środy został przełączony również protokół POP3, który również działa znacznie szybciej ale co najważniejsze całość jest dużo bardziej stabilna i gotowa na dalszy wzrost.

Następnym krokiem jest przełączenie serwerów odpowiedzialnych za wysyłanie wiadomości (SMTP), a następnie jedna techniczna zmiana, która przekieruje cały ruch przychodzący. Nie wdając się w szczegóły techniczne właśnie ten element odpowiada za opóźnienia w dostarczaniu poczty, które się jeszcze okresowo zdarzają.

Cały proces jest rozłożony w czasie aby systematycznie wyłapywać drobne błędy, które umknęły w procesie testowania bądź nie udało się ich odtworzyć.

Bardzo przepraszamy za problemy, które jeszcze Państwo odczuwają jest to spowodowane właśnie nie całkowitym zakończeniem migracji infrastruktury pocztowej.

Mam nadzieję, że Tym co świadczy bezpośrednio o poprawie sytuacji niech będzie fakt, że podczas wykonywanych przez nas testów m.in. w mail-tester.com, uzyskujemy 10 na 10 możliwych punktów czyli wszystkie wiadomości powinny bez problemów docierać do odbiorców.

Co planujemy?

W maju, a więc prace już rozpoczęto, modyfikowane i optymalizowane będą systemy związane z obsługą kopii zapasowych, ponieważ te są równie ważne dla każdego z nas. Cieszy nas przy tym fakt, że o ile zdecydowana większość usługodawców posiada jedną kopię zapasową, my posiadamy ich kilka, umożliwiając Wam przy tym samodzielne dokonywanie przywróceń serwisów www czy baz danych z wybranych punktów kopii zapasowych. Majowe prace mają na celu przyspieszenie tych procesów i ułatwienie korzystania z tych unikalnych na rynku hostingowym opcji każdemu z naszych klientów.

Dalsze prace i plany są w toku, ale o tym poinformujemy już w kolejnych aktualizacjach 🙂

Wierzymy, że odczuwają Państwo wprowadzane zmiany.

Zachęcamy do kontaktu z BOK oraz zgłaszaniu swoich sugestii na https://pomoc.zenbox.pl/feedback

23 lutego 2016 20:30

Problemy z siecią

Od mniej więcej godziny 18 odnotowujemy losowe problemy z działaniem sieci i przez to częściową niedostępność usług.

Przed chwilą otrzymaliśmy informacje, że jest to kwestia ataków, ostatni zakończył się około godziny 20:10. Wszystkie ataki filtrowane są na bieżąco.

15 lipca 2015 20:11

Problem z dostępnością usługi

W dniu dzisiejszym (15.07.2015r.) około godziny 20:00 odnotowaliśmy problemy w komunikacji po stronie dostawy usługi.

Obecnie trwają prace mające na celu przywrócenie pełnej stabilności działania. W chwili obecnej przewidywany czas zakończenia prac nie jest znany.

AKTUALIZACJA GODZINA 20:25:

Analiza przeprowadzona przez naszych administratorów wykazała, że na naszą infrastrukturę sieciową przeprowadzany jest atak typu DDoS. Administratorzy pracują nad przywróceniem poprawnego funkcjonowania sieci poprzez filtrowanie pakietów.

AKTUALIZACJA GODZINA 21:00:

Ataki zostały wyfiltrowane, funkcjonowanie infrastruktury sieciowej zostało przywrócone do poprawnego funkcjonowania.