Co u nas?

Ulepszamy, Inspirujemy, Pomagamy

11 września 2024 07:09

Ostrzeżenie o phishingu (2024-09-11)

Uprzejmie informujemy, że 11 września 2024 roku około godziny 6:40 wykryliśmy próbę podszycia się pod nasz mailing. Część naszych klientów otrzymała fałszywe maile zawierające nieprawidłowe i nieprawdziwe informacje o konieczności aktualizacji danych konta.

Prosimy pod żadnym pozorem nie przechodzić pod żadne linki zawarte w mailu!

W przypadku gdy dokonali Państwo przejścia pod wskazany link, prosimy o niezwłoczną zmianę wszystkich haseł dostępowych zarówno do usług zenbox jak i usług zewnętrznych których Państwo używają.

27 sierpnia 2024 13:49

Krytyczna podatność wtyczki LiteSpeed Cache dla WordPress

Informujemy, że dla popularnej wtyczki dla WordPress – LiteSpeed Cache – została wykryta krytyczna podatność bezpieczeństwa. Problemem objęte są wszystkie instalacje LiteSpeed Cache do wersji 6.3.0.1 włącznie.

Według raportu podatność została opisana jako podniesienie uprawnień, ponieważ pozwala nieuwierzytelnionemu użytkownikowi uzyskać prawa administratora na odwiedzanej witrynie, a co za tym idzie również na zdalne wykonanie dowolnego kodu.

Zalecamy zatem instalację dostępnych aktualizacji dla wtyczki na posiadanych witrynach WordPress.

Jak mogę sprawdzić używaną wersję wtyczki?

Aby sprawdzić zainstalowaną wersję wtyczki zaloguj się do Kokpitu WordPress, a następnie przejdź do menu Wtyczki -> Zainstalowane wtyczki. Następnie na liście wtyczek odszukaj “LiteSpeed Cache”.

Wersja wtyczki wyświetlana jest obok jej nazwy:

Posiadam wtyczkę z podatnością, jak mogę ją zaktualizować?

W celu aktualizacji wtyczki należy przejść do menu Wtyczki -> Zainstalowane wtyczki, a następnie odszukać wtyczkę “LiteSpeed Cache”. Obok nazwy wtyczki będzie informacja o dostępnej aktualizacji.
Aby dokonać jej aktualizacji kliknij w odnośnik Uruchom aktualizację.

Proces aktualizacji jest automatyczny. W przypadku problemów z samodzielną aktualizacją wtyczki prosimy o kontakt z naszymi Mnichami pod adresem kontakt@zenbox.pl

20 sierpnia 2024 10:04

Nowe Zabezpieczenie Konta: Kod Weryfikacyjny na Email

Z przyjemnością informujemy o wprowadzeniu nowej funkcji zabezpieczającej dla osób, które nie korzystają z dwustopniowej weryfikacji (2FA) w Panelu Klienta zenbox.

Od teraz, podczas logowania, nasi Klienci będą proszeni o przepisanie kodu wysłanego na autoryzowany w naszym systemie adres email. Kod ten będzie ważny przez 5 minut.

Nowa funkcja zapewni dodatkowe bezpieczeństwo Państwa kont.

Dziękujemy za zaufanie!

29 lipca 2024 06:22

Ostrzeżenie o fałszywym mailu (29.07.2024)

Informujemy, że 29 lipca 2024 około godziny 5:00 wykryliśmy próby podszywania się pod nas. Część naszych Klientów otrzymała fałszywe maile zawierające nieprawdziwą informację o konieczności niezwłocznej aktualizacji danych.

Wiadomość zawiera link kierujący poza naszą domenę (mimo, że wygląda na autentyczny) oraz nieaktualne, stare logo. Dodatkowo, oszust użył starych danych nieistniejącej już spółki Zenbox sp. z o.o.

Uwaga! Nasi administratorzy na ten moment odpowiednio zabezpieczył wysyłkę, jeżeli jednak ta się ponowi – bardzo prosimy o kontakt z nami.

Przypominamy! Nie klikaj i nie podawaj żadnych danych na tej stronie! Nie otwieraj podejrzanych linków, czy załączników!

Jeżeli niestety kliknęli Państwo w podany przez oszusta link – należy natychmiastowo dokonać zmiany haseł w zenbox zgodnie z poniższymi artykułami bazy wiedzy:

– Jak zmienić hasło do panelu klienta?
– Zmiana hasła do konta FTP/SSH oraz główne hasło do MySQL
– Zmiana hasła do skrzynki pocztowej

Każdego również zachęcamy do zabezpieczenia konta przy pomocy 2FA, zgodnie z poniższym artykułem:

– Zabezpieczenie Panelu Klienta za pomocą 2FA

W razie jakichkolwiek pytań lub dalszych problemów prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem na blogu dotyczącym phishingu:
Czym jest phishing i jak nie dać się oszukać?

24 lipca 2024 15:18

Planowe prace konserwacyjne rejestru domen polskich – NASK (07.08.2024)

Informujemy, że w środę 7 sierpnia 2024 roku od godziny 04:00 do godziny 07:00, odbędą się planowane prace konserwacyjne związane z utrzymaniem systemu naszego Partnera NASK – dzięki któremu utrzymywane są domeny z końcówką .pl.

Uwaga, bardzo ważne! W czasie wspomnianych prac rejestr domen może nie być dostępny, więc w związku z tym nie będzie możliwości rejestrowania, odnawiania, czy transferu domen z końcówką .pl. Dodatkowo w czasie trwania prac technicznych nie będzie również dostępu do zmiany ich ustawień, np. zmiany DNS. Niedostępna będzie również baza WHOIS.

Wszelkie operacje dotyczące domen prosimy przeprowadzić przed rozpoczęciem okna serwisowego, lub po jego zakończeniu.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.