30 maja 2024 10:26
5 kwietnia 2024 17:18
6 marca 2023 15:31
Aliasy pocztowe to dodatkowe alternatywne adresy e-mail przypisane do Twojej skrzynki pocztowej. Pomagają one grupować listy odbiorców wiadomości oraz zapewniają zachowanie anonimowości docelowego adresu e-mail. Od dziś możesz wykorzystać je również do grupowania wiadomości, które otrzymujesz na swoją skrzynkę pocztową w Zenbox!
Wykorzystaj aliasy kierujące wiadomości do odpowiednich katalogów!
Dostajesz mnóstwo maili od różnych osób i firm, które trafiają do głównego katalogu skrzynki gdzie trudno jest je wyszukać, albo gdzie umykają Twojej uwadze? To nie jest dobra sytuacja, szczególnie gdy chodzi o faktury, na przykład za prąd. Prawda?
Dlatego w Zenbox możesz stworzyć osobne aliasy, które automatycznie przeniosą ważną korespondencję do odpowiednich folderów: jeden dla wiadomości dotyczących faktur, drugi dla pytań od klientów, a trzeci dla korespondencji z dostawcami.
Dzięki takim aliasom łatwiej jest odszukać i przeglądać ważne e-maile, bez konieczności przeszukiwania całej skrzynki.
Jak to działa?
Przyjmijmy, że chcesz usprawnić korespondencję związaną z fakturami na skrzynce biuro@zendomena.pl
W tym celu wystarczy, że stworzysz dodatkowy alias, który będziesz podawać w firmach, które wystawiają Ci faktury.
Utwórz zatem na poczcie nowy katalog o nazwie “Faktury”, zostanie on powiązany z automatycznie utworzonym aliasem: biuro+faktury@zendomena.pl
Od teraz, gdy tylko podasz ten adres w firmach, które Ci wystawiają faktury, wszystkie nowe dokumenty tego typu automatycznie trafią do nowego katalogu. Koniec z bałaganem w fakturach! 🙂
Więcej szczegółów i przykładów konfiguracji znajdziesz w artykule w naszej bazie wiedzy:
Automatyczne aliasy pocztowe skierowane na katalog poczty
12 stycznia 2023 16:53
[AKTUALIZACJA 17:07 12.01.2023]
Uprzejmie informujemy, że dostępność poczty została przywrócona.
Jeszcze raz bardzo przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań lub dalszych problemów prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że od godziny 15:56 odnotowujemy problemy z prawidłowym funkcjonowaniem poczty w obrębie klastra s33.
Nasz dział administracji wraz z partner biznesowy Beyond.pl pracują nad jak najszybszym przywróceniem prawidłowego działania poczty.
O postępach będziemy na bieżąco Państwa informować.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
14 grudnia 2022 15:14
Bezpieczeństwo oraz prywatność danych jest dziś priorytetem nie tylko dla naszych Klientów, ale również nas samych. Dlatego od dawna dokładamy swoją cegiełkę i uczymy Was na łamach naszego bloga i poradników w bazie wiedzy jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci.
Również nasi Mnisi podczas kontaktowania się z Wami, wielokrotnie podkreślają jak duże znaczenie ma autoryzacja zgłoszeń, zapewnienie silnych haseł dostępowych i wykorzystanie weryfikacji dwuetapowej.
Dotychczas w ramach naszych usług zapewnialiśmy wszystkim naszym Klientom możliwość uruchomienia weryfikacji dwuskładnikowej 2FA podczas logowania do Panelu Klienta. Funkcja ta skutecznie zabezpiecza dostęp zarówno do kont właściciela, jak i dodatkowych użytkowników, którzy otrzymali dostęp do Panelu Klienckiego.
Jeżeli jeszcze nie wiesz jak działa 2FA, już śpieszymy z wyjaśnieniami. Ten rodzaj zabezpieczenia wymaga, by po wprowadzeniu loginu i hasła do konta podać dodatkowo jednorazowy kod weryfikacyjny, udostępniony poprzez wybraną przez Ciebie metodę uwierzytelnienia.
Poczta e-mail, zwłaszcza ta służbowa również wymaga szczególnej ochrony. Nieautoryzowany dostęp do niej może skończyć się nie tylko dostępem do poufnych informacji, ale również jej przejęciem i wysyłką wiadomości typu SPAM. Dlatego od dziś ten rodzaj zabezpieczenia dostępny jest również dla skrzynek pocztowych utworzonych na naszym hostingu.
Poniżej zamieszczamy listę z odnośnikami do naszej bazy wiedzy w celu poznania szczegółów wraz z instrukcją aktywacji zabezpieczeń:
Niestety programy pocztowe typu Outlook czy Mail nie mają możliwości włączenia zabezpieczeń 2FA. Dlatego, jeżeli bardzo zależy Ci na zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa danych na skrzynce, zalecamy również wyłączenie dostępu do poczty przez programy tego typu i korzystanie z e-mail z poziomu Webmail.
15 listopada 2022 12:59
[AKTUALIZACJA 13:15 15.11.2022]
Uprzejmie informujemy, że problem z dostępnością do poczty został rozwiązany około godziny 13:00.
Jeszcze raz bardzo przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań lub dalszych problemów prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że od godziny 11:45 odnotowujemy problemy z prawidłowym funkcjonowaniem poczty.
Nasz dział administracji pracuje nad weryfikacją problemu i jak najszybszym rozwiązaniem problemu.
O postępach będziemy na bieżąco Państwa informować.
Przepraszamy za zaistniałą sytuację.
2 listopada 2022 15:26
[AKTUALIZACJA 22:04 03.11.2022]
Uprzejmie informujemy, że prace zostały zakończone powodzeniem. Całkowity czas niedostępności potrwał 36 sekund.
Dziękujemy za wyrozumiałość, w razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że 3 listopada 2022 roku od godziny 22:00 do 22:15 odbędą się planowane prace serwisowe mające na celu usprawnić działanie serwerów pocztowych w Zenbox.
W czasie wykonywania prac wystąpi jedna maksymalnie 5-minutowa przerwa w dostępie do poczty. Pragniemy jednak uspokoić, że wszystkie wysłane w tym czasie maile dotrą na skrzynkę bez problemów – po prostu 5 minut później.
Za powstałe w ten sposób utrudnienia najmocniej przepraszamy.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
9 lutego 2022 09:12
[Aktualizacja 13.02.2022 07:30]
Informujemy, że prace dla klastrów s20 – s23 zostały również ukończone.
Jeszcze raz bardzo przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
[Aktualizacja 13.02.2022 06:05]
Informujemy, że w dalszym ciągu trwają pracę w obrębie klastrów s20 – s23.
W obrębie pozostałej części serwerów prace zostały już ukończone.
Jeszcze raz przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że w niedzielę 13 lutego 2022 roku, między godzinami 04:00, a 05:00 rano, zostaną przeprowadzone planowane prace aktualizacyjne oprogramowania infrastruktury pocztowej zenbox.
Podczas prac wystąpi maksymalnie do 30 minut przerwy w działaniu serwerów pocztowych.
Uwaga! Wiadomości nadane na Państwa adresy w zenbox dotrą z niewielkim opóźnieniem.
Wszelkie ewentualne problemy występujące po aktualizacji, prosimy niezwłocznie zgłosić do naszego Biurem Obsługi Klienta.
Przepraszamy za utrudnienia.
19 lipca 2021 14:51
[Aktualizacja 22.07.2021 22:03]
Informujemy, że planowane prace wydajnościowe zostały zakończone powodzeniem.
Informujemy, że dnia 22 lipca 2021 roku, około godziny 22:00 odbędzie się ciąg dalszy planowanych prac wydajnościowych w obrębie infrastruktury pocztowej.
Przypominamy, że prace te mają na celu przyśpieszyć działanie poczty oraz zwiększyć jej niezawodność.
W czasie trwania prac nie powinna wystąpić żadna przerwa w dostępie do usług pocztowych.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
14 lipca 2021 09:13
Aktualizacja: Prace zakończyły się pomyślnie o godzinie 23:05
W czwartek dnia 15 lipca 2021 roku, około godziny 23:00 odbędą się planowane prace wydajnościowe w obrębie infrastruktury pocztowej.
Prace te mają na celu przyśpieszyć działanie poczty oraz jeszcze bardziej zwiększyć jej niezawodność.
W czasie trwania prac może wystąpić krótka przerwa w dostępie do usług pocztowych.
O postępie prac będziemy informować na bieżąco.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
16 marca 2021 10:09
Dzisiaj od godziny 8:15 zaczęły pojawiać się problemy z działaniem poczty, administratorzy natychmiast przystąpili do działania.
O godzinie 9:21 został rozwiązany problem z Klientami pocztowymi, natomiast o 9:49 przywróciliśmy pełne działanie webmail.
Błąd został odnaleziony w oprogramowaniu rozdzielającym ruch do klastra serwerów MySQL w momencie awarii jednego z serwera w klastrze i konfiguracja została poprawiona.
Przy okazji udało się zdiagnozować losowo występujący błąd przy korzystaniu z poczta.zenbox.pl, który powodował wydłużone ładowanie niektórych wiadomości.
Tutaj problem spowodowany był zwiększoną ilością połączeń do jednego z serwerów utrzymujących aplikacje poczta.zenbox.pl (webmail). Serwery webmail działają w klastrze, a ruch do nich rozdzielanych jest przez loadbalancery stąd losowość problemu. Jeden webmail działał stabilniej od drugiego ale na granicy naszych progów w monitoringu stąd problem było ciężko zlokalizować.
Obecnie wszystkie usługi działają prawidłowo, jednocześnie powinny działać szybciej i sprawniej niż do tej pory.
Przepraszamy za wszelkie problemy i w razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
10 marca 2021 13:33
[Aktualizacja 23:01 10.03.2021]
Uprzejmie informujemy, że prace zostały zakończone pomyślnie.
Przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że dziś (10 marca 2021 roku), około godziny 23:00 zostanie wykonane przełączenie aplikacji webmail (poczta.zenbox.pl) na nową infrastrukturę.
Planowana jest kilkusekundowa przerwa w działaniu samej aplikacji na poczta.zenbox.pl.
O postępie prac będziemy informować na bieżąco.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.