Na stronie internetowej używamy plików cookies lub podobnych technologii w celach zapewnienia poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania strony, w celach analitycznych i statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb Użytkowników oraz w celach reklamowych. Jeżeli wyrażasz zgodę na przetwarzania Twoich danych w powyższych celach, kliknij „Akceptuj wszystko”. Możesz nie wyrazić zgody na korzystanie przez nas z plików cookies pozyskanych przez Twoje urządzenia mobilne korzystając z możliwości kontynuacji korzystania ze stron internetowych w domenie zenbox.pl nie akceptując plików cookies, jak również poprzez zarządzanie ustawieniami plików cookies w Twoich przeglądarkach. Administratorem Twoich danych osobowych jest zenbox sp. z o.o.
Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.
Aliasy pocztowe to dodatkowe alternatywne adresy e-mail przypisane do Twojej skrzynki pocztowej. Pomagają one grupować listy odbiorców wiadomości oraz zapewniają zachowanie anonimowości docelowego adresu e-mail. Od dziś możesz wykorzystać je również do grupowania wiadomości, które otrzymujesz na swoją skrzynkę pocztową w Zenbox!
Wykorzystaj aliasy kierujące wiadomości do odpowiednich katalogów!
Dostajesz mnóstwo maili od różnych osób i firm, które trafiają do głównego katalogu skrzynki gdzie trudno jest je wyszukać, albo gdzie umykają Twojej uwadze? To nie jest dobra sytuacja, szczególnie gdy chodzi o faktury, na przykład za prąd. Prawda?
Dlatego w Zenbox możesz stworzyć osobne aliasy, które automatycznie przeniosą ważną korespondencję do odpowiednich folderów: jeden dla wiadomości dotyczących faktur, drugi dla pytań od klientów, a trzeci dla korespondencji z dostawcami.
Dzięki takim aliasom łatwiej jest odszukać i przeglądać ważne e-maile, bez konieczności przeszukiwania całej skrzynki.
Jak to działa?
Przyjmijmy, że chcesz usprawnić korespondencję związaną z fakturami na skrzynce biuro@zendomena.pl
W tym celu wystarczy, że stworzysz dodatkowy alias, który będziesz podawać w firmach, które wystawiają Ci faktury.
Utwórz zatem na poczcie nowy katalog o nazwie “Faktury”, zostanie on powiązany z automatycznie utworzonym aliasem: biuro+faktury@zendomena.pl
Od teraz, gdy tylko podasz ten adres w firmach, które Ci wystawiają faktury, wszystkie nowe dokumenty tego typu automatycznie trafią do nowego katalogu. Koniec z bałaganem w fakturach! 🙂
Więcej szczegółów i przykładów konfiguracji znajdziesz w artykule w naszej bazie wiedzy:
Bezpieczeństwo oraz prywatność danych jest dziś priorytetem nie tylko dla naszych Klientów, ale również nas samych. Dlatego od dawna dokładamy swoją cegiełkę i uczymy Was na łamach naszego bloga i poradników w bazie wiedzy jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci.
Również nasi Mnisi podczas kontaktowania się z Wami, wielokrotnie podkreślają jak duże znaczenie ma autoryzacja zgłoszeń, zapewnienie silnych haseł dostępowych i wykorzystanie weryfikacji dwuetapowej.
Dotychczas w ramach naszych usług zapewnialiśmy wszystkim naszym Klientom możliwość uruchomienia weryfikacji dwuskładnikowej 2FA podczas logowania do Panelu Klienta. Funkcja ta skutecznie zabezpiecza dostęp zarówno do kont właściciela, jak i dodatkowych użytkowników, którzy otrzymali dostęp do Panelu Klienckiego.
Jeżeli jeszcze nie wiesz jak działa 2FA, już śpieszymy z wyjaśnieniami. Ten rodzaj zabezpieczenia wymaga, by po wprowadzeniu loginu i hasła do konta podać dodatkowo jednorazowy kod weryfikacyjny, udostępniony poprzez wybraną przez Ciebie metodę uwierzytelnienia.
Poczta e-mail, zwłaszcza ta służbowa również wymaga szczególnej ochrony. Nieautoryzowany dostęp do niej może skończyć się nie tylko dostępem do poufnych informacji, ale również jej przejęciem i wysyłką wiadomości typu SPAM. Dlatego od dziś ten rodzaj zabezpieczenia dostępny jest również dla skrzynek pocztowych utworzonych na naszym hostingu.
Poniżej zamieszczamy listę z odnośnikami do naszej bazy wiedzy w celu poznania szczegółów wraz z instrukcją aktywacji zabezpieczeń:
Niestety programy pocztowe typu Outlook czy Mail nie mają możliwości włączenia zabezpieczeń 2FA. Dlatego, jeżeli bardzo zależy Ci na zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa danych na skrzynce, zalecamy również wyłączenie dostępu do poczty przez programy tego typu i korzystanie z e-mail z poziomu Webmail.
[AKTUALIZACJA 13:15 15.11.2022] Uprzejmie informujemy, że problem z dostępnością do poczty został rozwiązany około godziny 13:00. Jeszcze raz bardzo przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań lub dalszych problemów prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że od godziny 11:45 odnotowujemy problemy z prawidłowym funkcjonowaniem poczty.
Nasz dział administracji pracuje nad weryfikacją problemu i jak najszybszym rozwiązaniem problemu.
O postępach będziemy na bieżąco Państwa informować.
[AKTUALIZACJA 22:04 03.11.2022] Uprzejmie informujemy, że prace zostały zakończone powodzeniem. Całkowity czas niedostępności potrwał 36 sekund.
Dziękujemy za wyrozumiałość, w razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że 3 listopada 2022 roku od godziny 22:00 do 22:15 odbędą się planowane prace serwisowe mające na celu usprawnić działanie serwerów pocztowych w Zenbox.
W czasie wykonywania prac wystąpi jedna maksymalnie 5-minutowa przerwa w dostępie do poczty. Pragniemy jednak uspokoić, że wszystkie wysłane w tym czasie maile dotrą na skrzynkę bez problemów – po prostu 5 minut później.
Za powstałe w ten sposób utrudnienia najmocniej przepraszamy.
[Aktualizacja 13.02.2022 07:30] Informujemy, że prace dla klastrów s20 – s23 zostały również ukończone.
Jeszcze raz bardzo przepraszamy za utrudnienia.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
[Aktualizacja 13.02.2022 06:05]
Informujemy, że w dalszym ciągu trwają pracę w obrębie klastrów s20 – s23.
W obrębie pozostałej części serwerów prace zostały już ukończone.
Informujemy, że w niedzielę 13 lutego 2022 roku, między godzinami 04:00, a 05:00 rano, zostaną przeprowadzone planowane prace aktualizacyjne oprogramowania infrastruktury pocztowej zenbox.
Podczas prac wystąpi maksymalnie do 30 minut przerwy w działaniu serwerów pocztowych.
Uwaga! Wiadomości nadane na Państwa adresy w zenbox dotrą z niewielkim opóźnieniem.
Wszelkie ewentualne problemy występujące po aktualizacji, prosimy niezwłocznie zgłosić do naszego Biurem Obsługi Klienta.
[Aktualizacja 22.07.2021 22:03] Informujemy, że planowane prace wydajnościowe zostały zakończone powodzeniem.
Informujemy, że dnia 22 lipca 2021 roku, około godziny 22:00 odbędzie się ciąg dalszy planowanych prac wydajnościowych w obrębie infrastruktury pocztowej.
Przypominamy, że prace te mają na celu przyśpieszyć działanie poczty oraz zwiększyć jej niezawodność.
W czasie trwania prac nie powinna wystąpić żadna przerwa w dostępie do usług pocztowych.
Dzisiaj od godziny 8:15 zaczęły pojawiać się problemy z działaniem poczty, administratorzy natychmiast przystąpili do działania.
O godzinie 9:21 został rozwiązany problem z Klientami pocztowymi, natomiast o 9:49 przywróciliśmy pełne działanie webmail.
Błąd został odnaleziony w oprogramowaniu rozdzielającym ruch do klastra serwerów MySQL w momencie awarii jednego z serwera w klastrze i konfiguracja została poprawiona.
Przy okazji udało się zdiagnozować losowo występujący błąd przy korzystaniu z poczta.zenbox.pl, który powodował wydłużone ładowanie niektórych wiadomości.
Tutaj problem spowodowany był zwiększoną ilością połączeń do jednego z serwerów utrzymujących aplikacje poczta.zenbox.pl (webmail). Serwery webmail działają w klastrze, a ruch do nich rozdzielanych jest przez loadbalancery stąd losowość problemu. Jeden webmail działał stabilniej od drugiego ale na granicy naszych progów w monitoringu stąd problem było ciężko zlokalizować.
Obecnie wszystkie usługi działają prawidłowo, jednocześnie powinny działać szybciej i sprawniej niż do tej pory.
Przepraszamy za wszelkie problemy i w razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Informujemy, że dziś (10 marca 2021 roku), około godziny 23:00 zostanie wykonane przełączenie aplikacji webmail (poczta.zenbox.pl) na nową infrastrukturę.
Planowana jest kilkusekundowa przerwa w działaniu samej aplikacji na poczta.zenbox.pl.
Od wtorku, 17 listopada do soboty 21 listopada, codziennie od 23.00 do 23.15 będziemy usprawniać działanie serwerów obsługujących pocztę Zenbox.
W czasie wykonywania prac wystąpi jedna maksymalnie 5-minutowa przerwa w dostępie do poczty. Jednak wszystkie wysłane w tym czasie maile dotrą na skrzynkę bez problemów – po prostu 5 minut później.
Za powstałe w ten sposób utrudnienia najmocniej przepraszamy.
chcąc utrzymać rozwój na jak najwyższym poziomie, informujemy, że wraz z przeprowadzanymi pracami technicznymi, o których mówiliśmy w ostatnim statusie Planowe prace serwisowe infrastruktury pocztowej, wdrożyliśmy również kilka nowych opcji oraz udogodnień.
Poniżej zamieszczamy listę wdrożonych rozwiązań pocztowych wraz z odnośnikami do naszej bazy wiedzy w celu poznania szczegółów oraz instrukcją ich użycia:
Ówczesna wersja przekierowań oraz aliasów została dopracowana i rozdzielona do osobnych podstron w taki sposób, by nie były błędnie interpretowane, a tworzenie ich było jasne i klarowne. W celu zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami, zapraszamy do artykułów bazy wiedzy, do których odnośniki znajdują się powyżej.
Oprócz powyższych rozwiązań została przebudowana struktura zarządzania pocztą, tak by była jeszcze bardziej intuicyjna oraz łatwiejsza w obsłudze.
Poniżej prezentujemy udogodnienia: Pierwszym z udogodnień jest możliwość sortowania skrzynek pocztowych alfabetycznie oraz względem jej pojemności.
Kolejnym wprowadzonym udogodnieniem pomocnym przy prowadzeniu dużej ilości kont pocztowych jest stronicowanie listy skrzynek, na 10, 25, 50 oraz 100 skrzynek pocztowych w obrębie wyświetlanej podstrony.
Dostępne jest również wyszukanie skrzynek pocztowych po jej nazwie.
Poniżej zamieszczamy podgląd opisanych wyżej udogodnień:
Kolejnym ważnym udogodnieniem jest możliwość monitorowania całkowitego wykorzystania poczty przy pomocy suwaka, który informuje nas czy nie grozi nam nagłe wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Pasek zajętości jest dostępny między innymi nad listą skrzynek pocztowych w obrębie wybranej domeny.
Mamy nadzieję, że wprowadzone nowości pozwolą cieszyć się jeszcze bardziej sprawnym zarządzaniem zapleczem pocztowym. Niebawem zaprezentujemy kolejne nowości.