Co u nas?

Ulepszamy, Inspirujemy, Pomagamy

30 stycznia 2024 08:38

Planowane prace serwisowe na serwerach kopii zapasowych oraz statystyk (31.01.2024)

Informujemy, że w środę, 31 stycznia 2024 roku, w godzinach od 01:00 do 06:00, planowane są prace serwisowe na serwerach kopii zapasowych oraz statystyk. Celem tych prac jest poprawa wydajności i stabilności naszych usług.

W związku z powyższym, w trakcie prac spodziewany jest całkowity brak dostępności do serwerów kopii zapasowych, co oznacza, że nie będzie możliwe tworzenie ani przywracanie kopii zapasowych. Dodatkowo, serwery statystyk również będą niedostępne w tym czasie.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za zrozumienie.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

17 listopada 2023 12:10

Prace aktualizacyjne w obrębie serwerów kopii zapasowych (23.11.2023)

Informujemy, że w czwartek dnia 23 listopada 2023 roku w godzinach 09:00 – 18:00, odbędą się planowane prace serwisowe w obrębie wszystkich serwerów kopii zapasowych.

Prace te mają na celu zwiększenie stabilności usług.
Uwaga! W czasie prac możliwość przywracania kopii zapasowych będzie niedostępna, a nowe kopie zapasowe nie będą się w tym czasie przygotowywane.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

5 lipca 2023 13:35

Prace aktualizacyjne w obrębie serwerów kopii zapasowych (06.07.2023)

[AKTUALIZACJA 11:09 06.07.2023]
Uprzejmie informujemy, że prace zostały zakończone powodzeniem.
Jeszcze raz przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.



Informujemy, że w środę dnia 6 lipca 2023 roku w godzinach 10:00 – 11:00, odbędą się zaplanowane prace serwisowe w obrębie serwerów kopii zapasowych.

Prace te mają na celu zwiększenie stabilności usług.
Uwaga! W czasie prac, możliwość przywracania kopii zapasowych będzie niedostępna, a sama niedostępność może potrwać do 30 minut.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

22 października 2020 11:23

Nowe kopie zapasowe – nawet 10 razy szybsze

[Aktualizacja 05.11.2020 14:00]
Uprzejmie informujemy, że dziś – 5 listopada 2020 roku został uruchomiony nowy system kopii zapasowych na pozostałych klastrach.

W związku z powyższym istnieje możliwość, że do 9 listopada 2020 roku w nowym widoku nie będzie dostępny komplet 28 punktów kopii zapasowych do przywrócenia.

Oczywiście, forma 4 kopii zapasowych utrzymywanych do 7 dni wstecz dalej obowiązuje i kopie są dostępne. Wystarczy tylko w Panelu Klienta w sekcji kopii zapasowych, zgodnie z zamieszczoną tam informacją, kliknąć w przycisk opisany tekstem starego systemu, który przeniesie nas do listy brakujących punktów kopii.

Po 9 listopada, wszystkie punkty będą dostępne w nowym systemie kopii zapasowych.

[Aktualizacja 02.11.2020 10:40]

Informujemy, że dziś nowy system kopii zapasowych został uruchomiony na kolejnych serwerach: s9, s10 oraz s11.

[Aktualizacja 27.10.2020 08:24]

Nowe kopie zapasowe zostały uruchomione również na klastrach s5,s6,s7 i s8.

[Aktualizacja 23.10.2020 11:10]
Uprzejmie informujemy, że nowy system kopii zapasowych został uruchomiony również na klastrach m1,x1,s3,s4.

W razie jakichkolwiek pytań zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Po wielu miesiącach testowania udostępniamy nowy system kopii zapasowych dostępny w panelu zenbox.

Zaczynamy od Klientów z kontami hostingowymi na serwerze s2.zenbox.pl.

Już od 8 lat, a więc od startu firmy, kopie zapasowe były dla nas jednym z priorytetów. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy kopie wykonywane 4 razy dziennie i z biegiem czasu jesteśmy przekonani, że była to dobra inwestycja. Dzięki tak częstym kopiom, codziennie ratujemy z opresji naszych Klientów.

Jednak dla nas było to zbyt mało. Dotychczasowy, komercyjny system idera (obecnie pod nazwą r1soft) umożliwia bardzo szybkie wykonywanie kopii zapasowych, jednak z biegiem czasu stawał się niesamowicie wolny podczas ich przywracania. Również inwestycje w bardzo mocne serwery, przyspieszające ten proces maksymalnie, nie spełniały naszych oczekiwań. Cały czas szukaliśmy alternatywy.

Nasz cel był ambitny – 3 TB danych w 4 godziny w przypadku totalnej katastrofy (tzw. disaster recovery), przy zachowaniu tej samej częstotliwości tworzenia kopii zapasowych. 

Dzisiaj, po ponad 6 miesiącach testów jesteśmy pewni, że nowy system jest niezawodny, stabilny i szalenie szybki. Jego standardowa prędkość przywracania danych dla Klienta to około 100 MB/s – to aż 10 razy szybciej niż dotychczas. Bez dysków SSD (które stosujemy od zawsze), a teraz również własnej chmury nie byłoby to możliwe.

Państwa dane, jak zawsze, są niebywale bezpieczne. Dzięki naszej własnej chmurze, gdzie dane zapisywane są na 2 dyski w obrębie jednego serwera, oraz dodatkowo na 2 dyski na innym serwerze, awaria całego serwera nie powoduje przerwy w działaniu usługi dłuższej, niż 5 minut. 

Dodatkowo od dzisiaj, przywrócenie danych w obrębie konta Klienta jest szybsze, niż kiedykolwiek.

Dostęp do nowego systemu kopii zapasowych dla pozostałych klastrów będziemy udostępniać sukcesywnie przez najbliższe dni.

13 lutego 2017 14:04

Prace aktualizacyjne dla kopii zapasowych

Uprzejmie informujemy, że aktualnie prowadzone są prace mające na celu aktualizację oprogramowania dotyczącego kopii zapasowych.

Z uwagi na ten fakt, byliśmy zmuszeni do wyłączenia dostępu do samodzielnego przywrócenia danych z poziomu Panelu Klienta. W zakładce przywracania kopii udostępniliśmy natomiast formularz kontaktowy, który ułatwi Państwu możliwość przesłania nam odpowiedniej prośby przywrócenia plików i/lub baz danych.

Dodatkowo pragniemy również poinformować, że aktualizacja oprogramowania ma na celu wyeliminowanie występującego dotychczas problemu z długim czasem wczytywania punktów przywracania kopii jak i samym jego przebiegiem.

Pomimo trwających prac, wszelkie kopie wykonywane są na bieżąco i posiadamy do nich pełny dostęp.

27 lipca 2016 12:26

Backup dla klastrów s7 i s8

Z uwagi na prowadzone prace konserwacyjne związane z systemami kopii zapasowych w dniach 30 i 31 lipca nastąpi przerwa w tworzeniu nowych punktów przywracania danych na klastrach s3, s7, s8 oraz s11.
W czasie trwających prac dostęp do dotychczas utworzonych kopii będzie możliwy jedynie po kontakcie z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Prace mają za zadanie poprawę działania klienta systemu kopii zapasowych.
Za utrudnienia przepraszamy.