Na stronie internetowej używamy plików cookies lub podobnych technologii w celach zapewnienia poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania strony, w celach analitycznych i statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb Użytkowników oraz w celach reklamowych. Jeżeli wyrażasz zgodę na przetwarzania Twoich danych w powyższych celach, kliknij „Akceptuj wszystko”. Możesz nie wyrazić zgody na korzystanie przez nas z plików cookies pozyskanych przez Twoje urządzenia mobilne korzystając z możliwości kontynuacji korzystania ze stron internetowych w domenie zenbox.pl nie akceptując plików cookies, jak również poprzez zarządzanie ustawieniami plików cookies w Twoich przeglądarkach. Administratorem Twoich danych osobowych jest cyber_Folks S.A.
Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności.
Informujemy, że w środę, 31 stycznia 2024 roku, w godzinach od 01:00 do 06:00, planowane są prace serwisowe na serwerach kopii zapasowych oraz statystyk. Celem tych prac jest poprawa wydajności i stabilności naszych usług.
W związku z powyższym, w trakcie prac spodziewany jest całkowity brak dostępności do serwerów kopii zapasowych, co oznacza, że nie będzie możliwe tworzenie ani przywracanie kopii zapasowych. Dodatkowo, serwery statystyk również będą niedostępne w tym czasie.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za zrozumienie.
Informujemy, że w czwartek dnia 23 listopada 2023 roku w godzinach 09:00 – 18:00, odbędą się planowane prace serwisowe w obrębie wszystkich serwerów kopii zapasowych.
Prace te mają na celu zwiększenie stabilności usług. Uwaga! W czasie prac możliwość przywracania kopii zapasowych będzie niedostępna, a nowe kopie zapasowe nie będą się w tym czasie przygotowywane.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.
[AKTUALIZACJA 11:09 06.07.2023] Uprzejmie informujemy, że prace zostały zakończone powodzeniem. Jeszcze raz przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.
Informujemy, że w środę dnia 6 lipca 2023 roku w godzinach 10:00 – 11:00, odbędą się zaplanowane prace serwisowe w obrębie serwerów kopii zapasowych.
Prace te mają na celu zwiększenie stabilności usług. Uwaga! W czasie prac, możliwość przywracania kopii zapasowych będzie niedostępna, a sama niedostępność może potrwać do 30 minut.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane.
[Aktualizacja 05.11.2020 14:00] Uprzejmie informujemy, że dziś – 5 listopada 2020 roku został uruchomiony nowy system kopii zapasowych na pozostałych klastrach.
W związku z powyższym istnieje możliwość, że do 9 listopada 2020 roku w nowym widoku nie będzie dostępny komplet 28 punktów kopii zapasowych do przywrócenia.
Oczywiście, forma 4 kopii zapasowych utrzymywanych do 7 dni wstecz dalej obowiązuje i kopie są dostępne. Wystarczy tylko w Panelu Klienta w sekcji kopii zapasowych, zgodnie z zamieszczoną tam informacją, kliknąć w przycisk opisany tekstem starego systemu, który przeniesie nas do listy brakujących punktów kopii.
Po 9 listopada, wszystkie punkty będą dostępne w nowym systemie kopii zapasowych.
[Aktualizacja 02.11.2020 10:40]
Informujemy, że dziś nowy system kopii zapasowych został uruchomiony na kolejnych serwerach: s9, s10 oraz s11.
[Aktualizacja 27.10.2020 08:24]
Nowe kopie zapasowe zostały uruchomione również na klastrach s5,s6,s7 i s8.
[Aktualizacja 23.10.2020 11:10] Uprzejmie informujemy, że nowy system kopii zapasowych został uruchomiony również na klastrach m1,x1,s3,s4.
Po wielu miesiącach testowania udostępniamy nowy system kopii zapasowych dostępny w panelu zenbox.
Zaczynamy od Klientów z kontami hostingowymi na serwerze s2.zenbox.pl.
Już od 8 lat, a więc od startu firmy, kopie zapasowe były dla nas jednym z priorytetów. Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy kopie wykonywane 4 razy dziennie i z biegiem czasu jesteśmy przekonani, że była to dobra inwestycja. Dzięki tak częstym kopiom, codziennie ratujemy z opresji naszych Klientów.
Jednak dla nas było to zbyt mało. Dotychczasowy, komercyjny system idera (obecnie pod nazwą r1soft) umożliwia bardzo szybkie wykonywanie kopii zapasowych, jednak z biegiem czasu stawał się niesamowicie wolny podczas ich przywracania. Również inwestycje w bardzo mocne serwery, przyspieszające ten proces maksymalnie, nie spełniały naszych oczekiwań. Cały czas szukaliśmy alternatywy.
Nasz cel był ambitny – 3 TB danych w 4 godziny w przypadku totalnej katastrofy (tzw. disaster recovery), przy zachowaniu tej samej częstotliwości tworzenia kopii zapasowych.
Dzisiaj, po ponad 6 miesiącach testów jesteśmy pewni, że nowy system jest niezawodny, stabilny i szalenie szybki. Jego standardowa prędkość przywracania danych dla Klienta to około 100 MB/s – to aż 10 razy szybciej niż dotychczas. Bez dysków SSD (które stosujemy od zawsze), a teraz również własnej chmury nie byłoby to możliwe.
Państwa dane, jak zawsze, są niebywale bezpieczne. Dzięki naszej własnej chmurze, gdzie dane zapisywane są na 2 dyski w obrębie jednego serwera, oraz dodatkowo na 2 dyski na innym serwerze, awaria całego serwera nie powoduje przerwy w działaniu usługi dłuższej, niż 5 minut.
Dodatkowo od dzisiaj, przywrócenie danych w obrębie konta Klienta jest szybsze, niż kiedykolwiek.
Dostęp do nowego systemu kopii zapasowych dla pozostałych klastrów będziemy udostępniać sukcesywnie przez najbliższe dni.
W związku z działaniami mającymi na celu poprawić działanie serwera kopii zapasowych, kopie dla klastra s13 nie będą wykonywane od 06.07.2017r. do 08.07.2017r.
Dostęp do starczych kopii zapasowych jest możliwy, lecz konieczny jest kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta
Uprzejmie informujemy, że aktualnie prowadzone są prace mające na celu aktualizację oprogramowania dotyczącego kopii zapasowych.
Z uwagi na ten fakt, byliśmy zmuszeni do wyłączenia dostępu do samodzielnego przywrócenia danych z poziomu Panelu Klienta. W zakładce przywracania kopii udostępniliśmy natomiast formularz kontaktowy, który ułatwi Państwu możliwość przesłania nam odpowiedniej prośby przywrócenia plików i/lub baz danych.
Dodatkowo pragniemy również poinformować, że aktualizacja oprogramowania ma na celu wyeliminowanie występującego dotychczas problemu z długim czasem wczytywania punktów przywracania kopii jak i samym jego przebiegiem.
Pomimo trwających prac, wszelkie kopie wykonywane są na bieżąco i posiadamy do nich pełny dostęp.
W związku z działaniami mającymi na celu usprawnić działanie serwerów kopii zapasowych, w okresach przedstawionych poniżej na wspomnianych serwerach nie będą wykonywane:
s6 – od 31.01.2017 do godzin wieczornych 01.02.2017
s2 – od 02.02.2017 do godzin wieczornych 03.02.2017
s13 – od 03.02.2017 do godzin wieczornych 04.02.2017
Dostęp do listy kopii zapasowych został również dezaktywowany. W razie konieczności przywrócenia poprzednich kopii zapasowych prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Z uwagi na prowadzone prace konserwacyjne związane z systemami kopii zapasowych w dniach 30 i 31 lipca nastąpi przerwa w tworzeniu nowych punktów przywracania danych na klastrach s3, s7, s8 oraz s11.
W czasie trwających prac dostęp do dotychczas utworzonych kopii będzie możliwy jedynie po kontakcie z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Prace mają za zadanie poprawę działania klienta systemu kopii zapasowych.
Za utrudnienia przepraszamy.
Z uwagi na prowadzone prace konserwacyjne związane z systemami kopii zapasowych w dniach 13 i 14 lipa nastąpi przerwa w tworzeniu nowych punktów przywracania danych na klastrach s2 oraz s13. W czasie trwających prac dostęp do dotychczas utworzonych kopii będzie możliwy. Za utrudnienia przepraszamy.
Z uwagi na prowadzone prace konserwacyjne związane z systemami kopii zapasowych w najbliższych dniach tj. od 21 do 23 czerwca wystąpią braki w generowanych automatycznie punktach przywracania danych na klastrach s11 oraz s12. Gdy tylko prace zostaną zakończone, poinformujemy Państwa stosowną aktualizacją.
Aktualizacja: Wszystkie prace zakończyły się sukcesem, kopie zapasowe wykonywane są z pełną prędkością i dostępne są 4 kopie dziennie.
Uprzejmie informujemy, że na piątek 20 maja zostały zaplanowane kolejne prace mające na celu optymalizację działania kopii zapasowych. Prace będą wykonywane dla kont znajdujących się na klastrach S4, S5 oraz S8. Prace spowodują przerwę w tworzeniu nowych punktów do godzin wieczornych 22 maja. W czasie trwających prac dostęp do dotychczas utworzonych kopii będzie nadal możliwy.