Co u nas?

Ulepszamy, Inspirujemy, Pomagamy

26 sierpnia 2016 09:02

[KONIEC] Problemy z pocztą przychodzącą

W dniu dzisiejszym notujemy utrudnienia w funkcjonowaniu poczty przychodzącej. Nasi administratorzy pracują nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Wszystkie wiadomości zostały prawidłowo umieszczone w kolejkach i zostaną do Państwa dostarczone.

Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.

[Aktualizacja 10:07]
Wszelkie problemy zostały rozwiązane. Wiadomości zostały prawidłowo dostarczone do adresatów

10 maja 2016 21:29

Kolejny krok w optymalizacji poczty w zenbox.pl

Aktualizacja: Cały proces przebiegł prawidłowo, przełączenie przebiegło sprawnie i wszystko działa zgodnie z planem. Jeśli jednak doświadczają Państwo jakichkolwiek problemów prosimy o niezwłoczny kontakt na kontakt@zenbox.pl bądź pomoc.zenbox.pl – zespół czeka w gotowości.

Kontynuacją zmian dotyczących poczty, o których już wcześniej kilka razy informowaliśmy, w nocy z 10 na 11 maja nastąpi przełączenie na nową infrastrukturę wysyłki wiadomości, a więc protokołu SMTP.
Mimo dogłębnie przeprowadzonych testów, gdyby zwrócili Państwo na jakiekolwiek nieprawidłowości podczas wysyłania wiadomości e-mail, prosimy o przesłanie zgłoszenia na kontakt@zenbox.pl lub poprzez pomoc.zenbox.pl co skutkować będzie udzieleniem szybkiej pomocy oraz możliwością dokonania pełnej analizy.

Zmiany związane są jednocześnie z optymalizacją klastra bazy danych zawierającej informacje dotyczące skrzynek, tak więc poza samą optymalizacją mającą na celu przyspieszenie działania i stabilność systemów pocztowych, zwiększy się również poziom bezpieczeństwa.

6 maja 2016 13:13

Podsumowanie prac ostatnich miesięcy

Z racji tego, że działamy transparentnie wobec naszych klientów, zarówno tych obecnych, jak i tych przyszłych chcieliśmy podzielić się z Wami aktualizacją, w której dowiecie się jakie prace są prowadzone, zostały już przeprowadzone i co planujemy w najbliższej przyszłości.

Przede wszystkim moce przerobowe działu administracji skupiły się na tym, co zgłaszano w wypadku większych i tym samym bardziej wymagających serwisów www, a więc dodatkową stabilizację i optymalizację, co w dużej mierze udało się wykonać, choć tutaj warto wspomnieć, że prace nie zostały zakończone i o ile serwisy działają lepiej i ładują się szybciej, nie spoczywamy na laurach.

Prace optymalizacyjne widoczne są przede wszystkim w łącznym czasie ładowania stron. Odnotowaliśmy, że w wypadku niektórych serwisów www łączny czas ładowania strony (czyli wczytanie wszystkich elementów strony) spadł nawet z 10 do 3 sekund. Jest to związane z faktem rozbudowy serwerów nazw oraz faktem że Litespeed (komercyjny serwer www, z którego korzystamy) zyskał sugerowane przez nasz dział techniczny poprawki i tym samym działa dużo sprawniej.

Poczta, która jest w wypadku wielu naszych klientów newralgicznym punktem również jest cały czas modernizowana i optymalizowana zgodnie z zapowiedziami. Od ponad 2 tygodni część poczty (korzystający z protokołu IMAP) wykorzystuje nową infrastrukturę, która na chwilę obecną charakteryzuje się kilkukrotnym wzrostem wydajności. Na testowej skrzynce pobranie wszystkich wiadomości skróciło się 4-krotnie na nowym rozwiązaniu.

Od środy został przełączony również protokół POP3, który również działa znacznie szybciej ale co najważniejsze całość jest dużo bardziej stabilna i gotowa na dalszy wzrost.

Następnym krokiem jest przełączenie serwerów odpowiedzialnych za wysyłanie wiadomości (SMTP), a następnie jedna techniczna zmiana, która przekieruje cały ruch przychodzący. Nie wdając się w szczegóły techniczne właśnie ten element odpowiada za opóźnienia w dostarczaniu poczty, które się jeszcze okresowo zdarzają.

Cały proces jest rozłożony w czasie aby systematycznie wyłapywać drobne błędy, które umknęły w procesie testowania bądź nie udało się ich odtworzyć.

Bardzo przepraszamy za problemy, które jeszcze Państwo odczuwają jest to spowodowane właśnie nie całkowitym zakończeniem migracji infrastruktury pocztowej.

Mam nadzieję, że Tym co świadczy bezpośrednio o poprawie sytuacji niech będzie fakt, że podczas wykonywanych przez nas testów m.in. w mail-tester.com, uzyskujemy 10 na 10 możliwych punktów czyli wszystkie wiadomości powinny bez problemów docierać do odbiorców.

Co planujemy?

W maju, a więc prace już rozpoczęto, modyfikowane i optymalizowane będą systemy związane z obsługą kopii zapasowych, ponieważ te są równie ważne dla każdego z nas. Cieszy nas przy tym fakt, że o ile zdecydowana większość usługodawców posiada jedną kopię zapasową, my posiadamy ich kilka, umożliwiając Wam przy tym samodzielne dokonywanie przywróceń serwisów www czy baz danych z wybranych punktów kopii zapasowych. Majowe prace mają na celu przyspieszenie tych procesów i ułatwienie korzystania z tych unikalnych na rynku hostingowym opcji każdemu z naszych klientów.

Dalsze prace i plany są w toku, ale o tym poinformujemy już w kolejnych aktualizacjach 🙂

Wierzymy, że odczuwają Państwo wprowadzane zmiany.

Zachęcamy do kontaktu z BOK oraz zgłaszaniu swoich sugestii na https://pomoc.zenbox.pl/feedback

25 lutego 2016 11:07

Spowolnione działanie jednej z usług

Uprzejmie informujemy, że mogą Państwo zauważyć spowolnione działanie usługi pocztowej, co jednak nie jest związane z brakiem działania tej usługi. Wykonywane są analizy oraz prace, mające na celu przywrócenie pełnej stabilności i prędkości działania usługi. Sytuacja ta nie będzie miała wpływu na dostarczanie wiadomości do Państwa skrzynek.

24 lutego 2016 12:50

[aktualizacja] Dalsze problemy z działaniem poczty

Niestety z uwagi na dużą awarie jaka miała miejsce przed weekendem występować mogą jeszcze jej skutki odczuwalne do dzisiejszego dnia. Problemy te spowodowane są koniecznością sprawdzenia integralności wszelkich danych co niestety jest procesem długotrwałym. Nasi administratorzy czuwają nad przebiegiem tej operacji jednak z uwagi na liczbę danych podlegających sprawdzeniu występować może wydłużony czas odpowiedzi ze strony serwera.

Pragniemy także zaznaczyć, że dokładamy wszelkich starań by problem związany z działaniem poczty zostały w pełni rozwiązane najszybciej jak to tylko możliwe.

Najmocniej przepraszamy za te niedogodności.

Aktualizacja 15:50

Nasi administratorzy pracowali cały czas nad ustabilizowaniem infrastruktury pocztowej po awariach w piątek i sobotę i na chwilę obecną sytuacja powinna być całkowicie stabilna.
Obecnie jesteśmy w trakcie kończenia nowej konfiguracji, która zapewni wielokrotnie wyższą szybkość i stabilność.

Bardzo przepraszamy za problemy i zapewniamy, że cały czas pracujemy nad jak najlepszym działaniem poczty

20 lutego 2016 14:26

[aktualizacja] Kolejny problem z dostępnością sieci e24cloud

W dniu dzisiejszym notujemy kolejne problemy związane z dostępnością sieci naszego dostawcy e24cloud. W związku z tym mogą wystąpić problemy w funkcjonowaniu poczty. Sytuacja jest weryfikowana przez specjalistów e24cloud.

Za wszelkie problemy przepraszamy.

Aktualizacja 15:00

Awaria została usunięta, poczta funkcjonuje już poprawnie.

19 lutego 2016 22:40

Przerwa w dostępie do poczty

Z uwagi na problemy jakie zostały odnotowane w dniu dzisiejszym tj. 19.02, na godzinę 23:00 zostały zaplanowane prace techniczne na serwerach pocztowych znajdujących się u naszego partnera – e24cloud.pl.

Prowadzone prace spowodują przerwę w dostępie do poczty, czas przerwy nie powinien przekroczyć 30 minut.

Przepraszamy za utrudnienia.