Co u nas?

Ulepszamy, Inspirujemy, Pomagamy

29 stycznia 2020 17:02

Ciąg dalszy ulepszeń filtrów antyspamowych

Kontynuując wcześniejszy status dotyczący ulepszeń filtrów antyspamowych z dnia 7 stycznia 2020 roku, wyszliśmy o krok dalej i wprowadziliśmy szereg kolejnych usprawnień, tak by oferowana Państwu poczta była jeszcze bardziej optymalna i wygodna w użyciu niż do tej pory.

Wprowadzone modyfikacje powinny ograniczyć jeszcze bardziej docierający do Państwa skrzynek niechciany SPAM.

Jednak to nie koniec! Nasz dział administracji w dalszym ciągu będzie pracować nad ustawieniami filtrów, by stworzyć dla Państwa pocztę niemalże szytą na miarę.

Naturalnie, jeżeli zauważą Państwo, że wiadomości od zaufanych nadawców trafiają do folderu SPAM, prosimy o zgłoszenie się do naszego Biura Obsługi Klienta.

20 stycznia 2020 13:45

Zakłócona stabilność pracy klastra s6 oraz s13

Aktualizacja

Informujemy, że serwery s6 i s13 zostały przywrócone do pełnej sprawności. Żadne dane nie zostały utracone.

Problemem była awaria sprzętowa jednego serwera (awaria procesora i pamięci RAM)  i problem w zgodności z maszyną zapasową. 

Aby uniknąć takich problemów w przyszłości wszystkie serwery przenoszone są do własnej chmury gdzie w podobnej sytuacji przerwa będzie wynosić około 5 minut.

Infrastruktura do migracji s6 i s13 jest już przygotowana i jesteśmy na etapie ustalania dokładnego terminu migracji.

Raz jeszcze przepraszamy za wynikły problem.


 

Informujemy, że od godziny 13:25 odnotowujemy problemy z dostępnością do zasobów klastrów s6 i s13.

Nasz dział administracji pracuje nad jak najszybszym przywróceniem usługi do pełnej sprawności i rozwiązania problemu, tak by w przyszłości się już nie powtórzył.

Jednocześnie przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że status będzie aktualizowany.

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

10 stycznia 2020 13:16

Prace modernizacyjne w obrębie infrastruktury zenbox

[AKTUALIZACJA 23:21 15.01.20]
Informujemy, że wszelkie planowane prace zostały sfinalizowane, nie odnotowaliśmy przy tym żadnych problemów podczas przeprowadzanych operacji.
Wszelkie zablokowane funkcjonalności zostały przywrócone i nie odnotowują żadnych problemów w działaniu.
Trzymamy jednak rękę na pulsie i w dalszym ciągu testujemy prawidłowość w działaniu naszych systemów – stąd gdyby napotkali Państwo na jakiś problem, bardzo prosimy o pilny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Przepraszamy za minioną nieobecność i cieszymy się, że możemy dla Państwa ulepszać świadczone przez nas usługi. 🙂

[AKTUALIZACJA 22:10 15.01.20] 
Chcielibyśmy Państwa poinformować, że w dalszym ciągu pracujemy nad aktualizacjami, które przebiegają bez żadnych komplikacji. 🙂
Obecnie uruchomiony został już dostęp do systemu płatności, dzięki czemu wróciła możliwość regulowania zamówień.
Do działania powróciła również strona, wraz z możliwością składania nowych zamówień.
Aktualnie trwają prace przy aktualizacji panelu Klienta.

[AKTUALIZACJA 20:00 15.01.20]
Informujemy, że zgodnie z planem rozpoczynamy prace związane z modernizacją systemu bilingowego oraz CRM. Od tego momentu nasz Dział Obsługi Klienta, będzie mieć ograniczony dostęp do wglądu w Państwa usługi, co może wydłużyć czas rozwiązania zgłoszenia. Po zakończonych pracach poinformujemy o tym Państwa. Przepraszamy za utrudnienia.

Informujemy, że dnia 15 stycznia 2020 roku od godziny 20:00 będą przeprowadzane prace modernizacyjne, które potrwają maksymalnie do godziny 24:00. W planowanym przedziale czasowym nastąpi przerwa w dostępie do Panelu Klienta zenbox oraz składania nowych zamówień w nim, jak i na stronie głównej zenbox. W tym czasie nie będzie również możliwe uregulowanie płatności. Podczas prac, Biuro Obsługi Zenbox będzie mieć ograniczony wgląd do Państwa usług, co może przełożyć się na wydłużony czas rozwiązania Państwa zgłoszeń.

Przerwa ta ma charakter planowy, w czasie jej trwania wykonywana będzie aktualizacja naszego głównego systemu bilingowego oraz CRM.

Wszelkie ewentualne problemy występujące po aktualizacji prosimy niezwłocznie zgłosić do naszego Biura Obsługi Klienta.

Przepraszamy za utrudnienia.

8 stycznia 2020 13:49

Wycofanie rezerwacji domen – NASK

Informujemy, że nasz Partner NASK, prowadzący rejestr polskich domen, z dniem 8 stycznia 2020 roku wprowadził zmianę zasad rezerwacji dla domen .pl, regionalnych oraz funkcjonalnych. Zmiana, o której mowa usunęła możliwość 14-dniowej rezerwacji domen jeszcze przed jej opłaceniem.

Od 8 stycznia 2020 roku, każda domena, na którą zostało złożone zamówienie, do chwili jej opłacania jest dostępna do rejestracji przez wszystkich Klientów.

Jeżeli chcesz zamówić domenę, na której szczególnie Ci zależy, zachęcamy do jak najszybszego dokonania opłaty rejestracyjnej.

7 stycznia 2020 15:28

Nowe filtry antyspamowe

Zgodnie z Państwa sugestiami i naszym ciągłym rozwojem od kilku dni działają nowe – ulepszone filtry antyspamowe. 

W zależności od domeny różnice mogą dochodzić do kilkudziesięciu, a nawet kilkuset maili spamowych mniej dziennie.

Jeśli zauważą Państwo, że wiadomości od zaufanych nadawców trafiają do folderu SPAM prosimy o zgłoszenie się do Biura Obsługi Klienta

23 grudnia 2019 21:23

Zmiana godzin pracy Biura Obsługi Klienta w Boże Narodzenie, Sylwestra oraz Nowy Rok

W związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia oraz nadchodzącym Nowym Rokiem, nasi mnisi medytują nad wigilijnymi potrawami, by spędzić w smaczny sposób czas z bliskimi.

Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje:
Wigilia Bożego Narodzenia – BOK czynny do godziny 18:00
Boże Narodzenie oraz drugi dzień świąt – BOK czynny w godzinach 10:00 do 20:00
Sylwester – BOK czynny do godziny 18:00
Nowy Rok – BOK czynny od godziny 14:00 do godziny 00:00

Czas reakcji na zgłoszenia w trakcie trwania wymienionych okoliczności będzie wydłużony.
Nasi administratorzy będą jednak opiekowali się serwerami na bieżąco.

Życzymy wszystkim zdrowych, spokojnych, rodzinnych, pełnych pokoju i radości Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego Nowego Roku. 🙂

Ekipa Zenbox.pl

10 grudnia 2019 12:36

Niekompatybilność wtyczek Easy WP SMTP oraz WP mail SMTP z wersją PHP 7.4

Informujemy, że zdiagnozowaliśmy problem w działaniu wtyczek Easy WP SMTP oraz WP mail SMTP, które wykorzystywane są do wysyłki wiadomości e-mail przy pomocy protokołu SMTP w WordPress przy użyciu PHP w wersji 7.4.

Wszystkich Klientów, którzy używają jednej ze wspomnianych wtyczek, zachęcamy do wstrzymania się od aktualizacji PHP do wersji 7.4, natomiast osoby, które taką wersję PHP już uruchomiły – zachęcamy do powrotu do PHP w wersji 7.3 – tak, by zachować działanie wspomnianych wtyczek.

W przypadku, gdy nie wiedzą Państwo jaką wersję PHP posiadają Państwo ustawioną w swoim serwisie, zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

9 grudnia 2019 22:36

Aktualizacja oprogramowania chmury

Uprzejmie informujemy, że ze względu na aktualizację chmury planowane jest jednorazowe zrestartowanie wszystkich serwerów w celu wgrania najnowszej wersji oprogramowania.

Niedostępność nie przekroczy 8-10 minut. Aktualizacje będę wykonywane w godzinach nocnych i nie mają wpływu na dostępność danych.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

4 grudnia 2019 15:17

Split Payment w Zenbox

1 listopada 2019 roku weszła w życie ustawa dot. obowiązkowego split payment.

Czym jest i jaki ma cel split payment?

Split payment to swoisty mechanizm podzielonej płatności, który ma zapobiec wyłudzeniom podatkowym. Funkcjonował on w Polsce od 2018 roku, jednak w listopadzie bieżącego roku stał się on obowiązkowy dla każdego przedsiębiorcy, którego obszar działalności dotyczy załącznika nr 15 do ustawy VAT.

Jakie są korzyści płynące z split payment?

Brak stosowania podwyższonych odsetek od zaległości w VAT
– Przyspieszony zwrot VAT
– Brak sankcji VAT i zasady solidarnej odpowiedzialności
– Wcześniejsza zapłata VAT

Zenbox jest firmą ceniąca bezpieczne i optymalne podejście do spraw rozliczeń, dlatego też nasi klienci już od wielu miesięcy mogą korzystać z nowego mechanizmu płatności. Miesięcznie obsługujemy ponad 6000 faktur, z czego kilkaset oparta jest o split payment. Z naszych usług hostingowych korzystają jednostki samorządowe, szkoły, urzędy miasta, co za tym idzie, bardzo dbamy o politykę zarządzania finansami i dokładamy wszelkich starań, aby kreować świadomość wśród użytkowników Zenbox z obszaru płatności i rozliczeń.

Nasz zespół finansowy przygotował optymalną politykę uświadamiania użytkowników o takich możliwościach i obowiązkach, a jednocześnie dysponujemy odpowiednią kadrą, która udzieli informacji dla przedsiębiorców w zakresie korzystania z split payment.

Staramy się dbać o wasze bezpieczeństwo w każdym aspekcie.

7 listopada 2019 11:29

Wprowadzenie PHP 7.4 na serwerach zenbox.pl

Informujemy, że od 6 listopada 2019 roku wszyscy nasi Klienci mogą korzystać z interpretera PHP w wersji 7.4. 

PHP w wersji 7.4 oferuje nam wiele istotnych zmian, nowych funkcji i poprawek składni mających na celu ulepszenie aktualnej podstawy. Warto też wspomnieć, iż aktualizacja wersji PHP do najnowszej wersji wpłynie na wydajność strony.

Zmiany na wersję 7.4 można dokonać za pomocą pliku .htaccess w domenie, lub z poziomu panelu Klienta według poniższego artykułu:
Jak zmienić wersję PHP dla domeny.

Uwaga!
Przed wprowadzeniem aktualizacji wersji PHP w obrębie swojej domeny, upewnij się, iż będzie ona współgrać z obecnie obsługiwanym skryptem.

W razie jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta.

31 października 2019 14:37

Najlepsze Biuro Obsługi Klienta jeszcze bliżej Ciebie

Przez ostatnich kilka dni pracowaliśmy nad usprawnieniem kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. Od dnia 31 października 2019 roku, nasi Klienci po zalogowaniu do panelu Klienta zenbox, mogą skontaktować się z nami z poziomu nowego formularza kontaktowego. Nowy formularz jest dostępny na każdej podstronie panelu, tak by przy napotkaniu jakiegoś problemu – Klient miał możliwość niezwłocznego kontaktu z nami.

Aby skorzystać z formularza wystarczy w prawym dolnym rogu ekranu kliknąć w przycisk Potrzebuję pomocy.

Następnie, uzupełnić treścią domyślny formularz i wysłać go do nas zatwierdzając operację przyciskiem Wyślij.

Jesteśmy pewni, że pomoże to Państwu w przystępny sposób opisać nam swój napotkany problem.

25 października 2019 15:10

Usprawnienie w działaniu poczty

W ostatnich dniach administratorzy pracowali nad znalezieniem przyczyny drobnych (2-3 minutowych) spowolnień w działaniu niektórych serwerów pocztowych. 

Po analizie kilkunastu serwerów udało się znaleźć wspólny mianownik i od nocy serwery chodzą już z nowymi ustawieniami, nasz monitoring potwierdza bardzo dużą różnicę w stabilności dziłania poczty i przy okazji bardzo zachęcamy Państwa do kontaktu z nami w przypadku jakichkolwiek problemów.

Dodatkowo od początku tygodnia udoskonaliśmy zabezpieczenia serwerów pocztowych dzięki czemu system deliktaniej traktuje użytkowników wpisujących złe hasła do poczty, jednocześnie nie wpływając na bezpieczeństwo całej infrastruktury.