- Czy rejestracja domeny jest ważna
- Czy konfiguracja usługi pocztowej jest trudna
- Czy certyfikat SSL jest potrzebny
- Czy hosting posiada inne możliwości i usługi
W dzisiejszym cyfrowym świecie, posiadanie witryny internetowej to nie tylko luksus, ale często konieczność dla firm i osób prywatnych. Wraz z rozwojem technologii internetowej, pojawiła się potrzeba integrowania różnych usług, by zapewnić kompleksowe wsparcie dla swojej działalności online. Jednym z kluczowych elementów tej integracji jest harmonijne wielu aspektów usług hostingowych oraz domenowych. W poniższym artykule omówię dla Ciebie pokrótce jakie kroki możesz podjąć, aby Twoja strona była poprawnie skonfigurowana.
Wybór odpowiedniego hostingu
Pierwszym i najważniejszym krokiem którego celem jest utrzymywanie stron i poczty, jest zakupienie odpowiedniej usługi hostingowej która będzie odpowiadać Twoim potrzebom. Zachęcam oczywiście do odwiedzenia naszej strony internetowej na której dostępny jest wygodny konfigurator usługi. Warto zapoznać się również ze specyfikacją techniczną poszczególnych ofert. W zależności od tego czego potrzebujesz do prowadzenia swojej działalności w Internecie, poszczególne oferty mogą zawierać odpowiednie funkcje.
Przykładowo, dla ofert eBiznes 25k oraz wyższych, w cenie dostępna jest możliwość utworzenia instancji REDIS – cache obiektowe pozwala na znaczne przyspieszenie strony oraz jej dodatkową optymalizację. Możliwość jej konfiguracji jest dostępna dla wielu popularnych skryptów, w tym WordPress, Prestashop, oraz Joomla.
Warto pamiętać: Niestety repozytorium Presashop nie zawiera darmowych modułów obsługujących REDIS. Konieczny może okazać się zakup odpowiedniej wtyczki – oczywiście nasze Biuro Obsługi może pomóc w jej instalacji.
Rejestracja domeny
Nie mniej ważne od posiadania własnej przestrzeni hostingowej, jest zarejestrowane domeny, czyli konkretnego ciągu nazw pod którym wyświetlana będzie Twoja strona, oraz tworzone będą w niej skrzynki pocztowe. Zarejestrować można dowolny ciąg znaków, w tym taki zawierający polskie litery. Warto zwrócić uwagę że polskie znaki diakrytyczne mają specyficzny zapis w formacie ASCII, w efekcie ich nazwa po dodaniu do konta hostingowego może różnić się od tej wyświetlanej w przegladarkach.
Jest to zjawisko zupełnie normalne, po więcej informacji w tym temacie zapraszam do artykułu opisującego dokładnie ten temat.
Pamiętaj: Po opłaceniu proformy za rejestrację domeny należy odczekać, aż informacja o nowej domenie zostanie rozpropagowana w systemie DNS – trwa to zazwyczaj do 24 godzin.
Konfiguracja usług e-mail
Każda oferta dostępna na naszej stronie pozwala na utworzenie w jej ramach skrzynek pocztowych dla dodanych domen. Warto w tym przypadku zwrócić uwagę w jaki sposób limitowana jest wysyłka poprzez protokół SMTP dla wybranych ofert. Przykładowo, dla najniższej oferty Firma 10k, limit dziennej wysyłki dla jednego konta to 1000. Dla każdej kolejnej oferty jest to odpowiednie 2000 dla eBiznes 25k oraz 3000 dla hostingu Profesjonalnego.
Warto również zaznaczyć, że istnieje opcja wysyłki poprzez funkcję PHP mail() – wówczas wysyłka limitowana jest do 25000 wiadomości dziennie dla całej domeny.
Tworzenie nowych skrzynek w zenbox jest bardzo proste, całą pracę można wykonać z poziomu odpowiedniego menu. Zapraszam Cię do zapoznania się z poradnikiem opisującym ten proces.
Pamiętaj: Posiadanie własnego adresu e-mail w obecnych czasach jest niemalże koniecznością. Dlaczego warto korzystać z wysyłki we własnej domenie przybliży Ci mój kolega Kamil w odpowiednim artykule.
Instalacja certyfikatu SSL
Poczucie bezpieczeństwa dla użytkowników odwiedzających Twoją stronę jest niesamowicie ważne. Jedną z metod zapewnienia Internaucie, że strona którą odwiedza mu nie zaszkodzi jest certyfikat SSL (Secure Socket Layer). Taki certyfikat powoduje zaszyfrowanie danych które wędrują między użytkownikiem, a serwerem utrudniając lub całkowicie eliminując możliwość przechwycenia danych (tak zwane ataki man-in=the-middle).
W naszej ofercie posiadamy kilka rodzajów certyfikatów, od standardowych obejmujących domenę główną oraz jej subdomenę www, aż po certyfikat EV (Extended Validation) który wymaga dodatkowej weryfikacji. Ten proces wykonywany jest przez nadrzędnego wystawcę certyfikatów, który kontaktuje się z kupującym. Zabezpiecza on stronę i jednocześnie poświadczą że dana strona należy do konkretnej firmy lub osoby.
Uwaga: Dokładny opis wszystkich typów certyfikatów w naszej ofercie znajdziesz na tej stronie.
Dodatkowa integracja
Usługi hostingowe mogą być wyposażone w dodatkowe moduły lub funkcjonalności w miarę potrzeb klienta. Dostarczane mogą być w różnoraki sposób, zarówno w ramach naszej infrastruktury (można przywołać tu wspomniany wcześniej REDIS) jak i usług dostarczanych przez zewnętrznych usługodawców. Najczęściej są to integracje z systemami szybkich płatności oraz kurierskimi dla sklepów utrzymywanych na naszych serwerach.
Innymi najczęściej spotykanymi usługami zintegrowanymi ze stroną są wtyczki tworzące kopie zapasowe oraz wysyłające je na zewnętrzny serwer poza infrastrukturą zenbox. Wielu klientów korzysta również z możliwości wydelegowania domen utrzymywanych w naszej firmie przykładowo do CloudFlare. Pozwala to na uzyskanie dodatkowej ochrony przed atakami DDoS, brute force oraz podobnymi.
Regularne aktualizacje i monitorowanie
Ostatnim, ale nie mniej istotnym aspektem jest regularne aktualizowanie swoich stron zarówno manualnie jak i za pomocą dostępnego w hostingu Installatrona. Pozwala on na wysyłanie powiadomień o aktualizacjach oraz po włączeniu odpowiedniej opcji – wykonywanie ich samoczynnie.
Oczywiście automatyczne pobieranie i instalacja nowych wersji wtyczek jest wygodna, warto jednak mieć na uwadze, że aktualizacja może popsuć stronę lub jej poszczególne funkcjonalności. Najczęściej dochodzi do takiej sytuacji w przypadku niekompatybilności między nowymi wersjami modułów lub motywu, jak i również używania niewłaściwej wersji PHP.
Zatem przed przystąpieniem do aktualizacji warto zapoznać się z potencjalnymi konfliktami między pluginami oraz przygotować odpowiednio.
Pamiętaj: Nasz panel klienta pozwala na przywrócenie kopii zapasowych baz danych oraz plików stron.
Podsumowanie
Spójne i harmonijne działanie wielu aspektów Twoich usług może wydawać się z początku trudne, natomiast w rzeczywistości poziom skomplikowania wynika jedynie z ilości początkowej wiedzy. Sam proces jest niezwykle prosty i wykona go każdy w zadowalającym czasie. Te proste kroki pozwolą Twoim stronom na bezproblemowe działanie w dzisiejszym Internecie.
W razie pytań zachęcam do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta pod adresem kontakt@zenbox.pl. 🙂