19 września 2025 15:32
Informujemy, że w środę dnia 24 września 2025 roku, między godzinami 23:00, a 23:30 będą przeprowadzane planowane prace aktualizacyjne naszego głównego systemu bilingowego oraz CRM.
W oknie serwisowym nastąpi około 30 minutowa przerwa w dostępie do Panelu Klienta. W tym czasie nie będzie również możliwe uregulowanie płatności.
Uwaga! Państwa strony WWW oraz usługi pocztowe będą funkcjonować bez żadnych zakłóceń.
Wszelkie ewentualne problemy występujące po aktualizacji, prosimy niezwłocznie zgłosić do naszego Biura Obsługi Klienta.
2 września 2025 11:29
Uprzejmie informujemy, że w ramach utrzymania infrastruktury usług, we wskazane poniżej dni września 2025 zaplanowane zostały prace serwisowe związane ze zmianą adresacji IP klastrów s8, s29, s30, s31, s32, s33 oraz m1.
Harmonogram prac:
- 18.09.2025 (23:00–23:30): klaster s8
- 22.09.2025 (23:00–23:30): klaster s29
- 23.09.2025 (23:00–23:30): klaster s30
- 24.09.2025 (23:00–23:30): klaster s31
- 25.09.2025 (23:00–23:30): klaster s32
- 29.09.2025 (23:00–23:30): klaster s33
- 30.09.2025 (23:00–23:30): klaster m1
Uwaga! Prace spowodują przerwę związaną z dostępem do stron WWW w obrębie danego klastra. Usługi poczty email będą działać poprawnie w trakcie trwania prac.
Jeżeli domena utrzymywana na jednym z tych klastrów posiada standardową konfigurację (czyli kieruje na serwery DNS ns1.zenbox.pl i ns2.zenbox.pl) to nie musisz w jej przypadku nic robić. Adres IP zostanie zmieniony automatycznie.
Jeżeli domena utrzymywana na jednym z tych klastrów kieruje na zewnętrzne serwery DNS (inne niż ns1.zenbox.pl oraz ns2.zenbox.pl), a przekierowanie jest realizowane za pomocą adresu IP, konieczne będzie wykonanie zmiany adresu IP w strefie DNS. Zmiany tej należy dokonać dopiero po przeprowadzonych pracach, w ciągu 7 dni kalendarzowych.
Po 7 dniach od wykonania prac na danym klastrze, przekierowanie z jego starych adresów IP zostanie wyłączone.
Każdy Klient objęty tymi pracami otrzyma z 14 dniowym wyprzedzeniem rozbudowaną wiadomość email opisującą zaplanowane prace, ze wskazaniem jakie adresy IP ulegną zmianie, oraz ze wskazaniem nowych adresów IP dla danego klastra.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
27 sierpnia 2025 09:49
Uprzejmie informujemy, że w ramach utrzymania infrastruktury, dnia 02.09.2025 roku w godzinach 00:00-02:00, prowadzone będą prace modernizacyjne w ramach infrastruktury sieciowej naszego partnera Beyond.pl.
Uwaga! Prace mogą skutkować pojawianiem się chwilowych przerw w dostępności do usług hostingowych utrzymywanych w Zenbox.pl we wskazanym terminie.
Zapewniamy że proces będzie nadzorowany przez zespół administratorów, którzy po wykonaniu niezbędnych czynności przeprowadzą również odpowiednie testy, mające na celu zniwelowanie ryzyka wystąpienia nieprzewidzianych przerw w działaniu usług.
Przepraszamy za ewentualne niedogodności. Zapewniamy, że Państwa zasoby podczas prowadzenia prac będą bezpieczne.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
21 sierpnia 2025 12:50
Uprzejmie informujemy, że w godzinach nocnych w dniu 22 sierpnia 2025 roku, między godzinami 1:00 a 05:00, odbędą się planowane prace serwisowe związane z utrzymaniem infrastruktury klastra s50.
Uwaga! Prace mogą spowodować przerwę związaną z dostępem do stron WWW w obrębie klastra. Usługi poczty email na tym klastrze powinny działać poprawnie w trakcie trwania prac.
Zapewniamy, że Państwa zasoby są bezpieczne i nie ma potrzeby, aby się o nie martwić. Jednocześnie przepraszamy za wszelkie niedogodności.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
21 sierpnia 2025 08:50
Dziś, 21.08.2025 w godzinach porannych wystąpiła awaria kilku serwerów. W rezultacie mogli Państwo doświadczać problemów z działaniem usług poczty elektronicznej utrzymywanych w obrębie tych klastrów. Działanie poczty elektronicznej zostało już przywrócone do pełnej sprawności na wszystkich serwerach.
W przypadku serwera s50 wystąpiła również przerwa w funkcjonowaniu serwera stron WWW. Serwer ten również został już przywrócony do pełnej sprawności.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za Państwa cierpliwość.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
20 sierpnia 2025 14:39
Dziś, 20.08.2025 w godzinach popołudniowych wystąpiła awaria serwerów: s11, s47, s49, s54, s55, s56 oraz s57. W rezultacie mogli Państwo doświadczać problemów z działaniem usług utrzymywanych w obrębie tych klastrów. W przypadku niektórych serwerów niedostępne były tylko usługi poczty elektronicznej, natomiast strony WWW działały poprawnie. Pragniemy zapewnić, że wszystkie dane pozostały bezpieczne, a usługi działają już poprawnie.
Utrudnienia w dostępie do usług na poszczególnych serwerach występowały zgodnie z poniższymi godzinami:
Serwer s11 (problem tylko z usługami pocztowymi) – 13:57 – 15:01
Serwer s47 (problem tylko z usługami pocztowymi) – 13:57 – 14:45
Serwer s49 (problem tylko z usługami pocztowymi) – 13:48 – 14:30
Serwer s54 (problem z usługami WWW i pocztowymi) – 13:47 – 14:50
Serwer s55 (problem tylko z usługami WWW) – 13:47 – 14:32
Serwer s56 (problem tylko z usługami WWW) – 13:48 – 14:34
Serwer s57 (problem tylko z usługami WWW) – 13:47 – 14:25
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za Państwa cierpliwość.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
7 sierpnia 2025 14:14
Uprzejmie informujemy, że w godzinach nocnych z dnia 11 na 12 sierpnia 2025 roku, między godzinami 22:00 a 01:00, odbędą się planowane prace serwisowe związane z utrzymaniem infrastruktury klastra s54.
Uwaga! Prace mogą spowodować dwie, maksymalnie 60 minutowe przerwy związane z dostępem do stron WWW w obrębie klastra.
Zapewniamy, że Państwa zasoby są bezpieczne i nie ma potrzeby, aby się o nie martwić i jednocześnie przepraszamy za wszelkie niedogodności.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
21 lipca 2025 14:14
Uprzejmie informujemy, że w ramach utrzymania infrastruktury, dnia 25.07.2025 roku w godzinach 00:00-03:00, prowadzone zostaną prace modernizacyjne w ramach infrastruktury sieciowej naszego partnera Beyond.pl.
Uwaga! Prace mogą skutkować pojawianiem się 5 minutowych przerw w dostępności do usług hostingowych utrzymywanych w Zenbox.pl we wskazanym terminie.
Zapewniamy że proces będzie nadzorowany przez zespół administratorów, którzy po wykonaniu niezbędnych czynności przeprowadzą również odpowiednie testy, mające na celu zniwelowanie ryzyka wystąpienia nieprzewidzianych przerw w działaniu usług.
Przepraszamy za ewentualne niedogodności. Zapewniamy, że Państwa zasoby podczas prowadzenia prac będą bezpieczne.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
18 lipca 2025 21:35
Dziś o godzinie 20:00 nastąpiła awaria serwerów s3, s7, s39 oraz x1, spowodowana przerwą w zasilaniu u naszego partnera biznesowego Beyond. W wyniku tego zdarzenia serwery przestały działać, co mogło wpłynąć na dostępność usług.
Prawidłowa praca została przywrócona zgodnie z poniższymi godzinami:
Serwer s39 – 20:15
Serwer s3 – 21:22
Serwer s7 – 21:25
Serwer x1 – 21:26
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za Państwa cierpliwość.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
3 lipca 2025 11:45
Uprzejmie informujemy, że w ramach utrzymania infrastruktury, w najbliższym czasie przeprowadzone zostaną planowane prace serwisowe związane z utrzymaniem infrastruktury klastrów s48, s47.
Harmonogram prac:
- 07.07.2025 (22:00–01:00): klaster s48 – [Zakończone 23:03]
- 08.07.2025 (22:00–01:00): klaster s47 – [Zakończone 22:56]
Uwaga! Podczas prac mogą wystąpić dwie, maksymalnie 60-minutowe przerwy w dostępie do stron WWW w obrębie wyżej wymienionych klastrów w podanych terminach.
Zapewniamy, że Państwa zasoby są bezpieczne i nie ma potrzeby martwić się o ich dostępność poza wskazanymi oknami serwisowymi. Jednocześnie przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z przerwami.
W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
23 czerwca 2025 16:09
W dzisiejszym artykule na naszym blogu, przedstawiamy popularne narzędzia, które mogą być pomocne w testowaniu czasu wczytywania strony na WordPress.
Zapraszamy do lektury!
Jak testować szybkość strony na WordPress?
20 czerwca 2025 15:11
Uprzejmie informujemy, że z dniem 31 lipca 2025 serwer mysql55.zenbox.pl zostanie trwale wyłączony. Serwer ten był utrzymywany specjalnie dla klientów korzystających ze starszych aplikacji wymagających MySQL w wersji 5.5.
Wsparcie dla tej wersji zakończyło się ponad 6 lat temu, a jej dalsze utrzymywanie wiąże się z rosnącym ryzykiem bezpieczeństwa oraz brakiem kompatybilności z współczesnym oprogramowaniem.
Przed tą datą każdy użytkownik powinien przenieść swoje bazy danych z serwera mysql55.zenbox.pl na serwer, na którym znajduje się jego usługa — czyli na S(numerserwera).zenbox.pl. Jest to niezbędne, aby uniknąć niedostępności strony lub aplikacji po wyłączeniu starego serwera.
Użytkownicy posiadający aktywne bazy danych na tym serwerze otrzymają również indywidualne powiadomienia e-mailowe z przypomnieniem oraz instrukcjami.
W razie jakichkolwiek pytań lub problemów z migracją prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.
Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.