Pomoc/Baza wiedzy
Panel Klienta:

Zarządzanie kontami w Panelu Klienta

W Zenbox istnieją trzy poziomy zarządzania kontem w Panelu Klienta:

Właściciel – główny właściciel konta, posiadający pełne uprawnienia

Użytkownik – dodatkowy kontakt, który posiada dostęp do Panelu Klienta

Autoryzowany kontakt – dodatkowy, autoryzowany kontakt, bez dostępu do Panelu Klienta.

Właściciel konta

Właścicielem jest osoba, na której dane założone zostało pierwotnie konto w Zenbox. Ma ona pełny dostęp do wszystkich działań w Panelu Klienta. Może również umożliwić innemu podmiotowi dostęp do swojego Panelu Klienta, czyli dodać Użytkownika do swojego konta.

Dodawanie nowego Użytkownika

Jeżeli chcesz przekazać dostęp do swojego Panelu Klienta innej osobie:

1. Przejdź do sekcji Konto, a następnie kliknij w Zarządzaj użytkownikami:

2. Następnie w widocznym formularzu wpisz adres e-mail Użytkownika oraz wybierz zakres uprawnień. Uprawnienia mogą być pełne (cały dostęp do Panelu Klienta) bądź ograniczone, na przykład możliwość dostępu wyłącznie do sekcji płatności).

Jeśli chcesz nadać użytkownikowi pełne uprawniena, kliknij w Pełne uprawnienia.

Masz również możliwość wybrania konkretnych uprawnień dla wskazanego adresu. W tym celu kliknij w Wybierz uprawnienia i zaznacz interesujące Cię opcje, klikając w odpowiedni checkbox.

3. Po dokonaniu wyboru kliknij w przycisk Wyślij zaproszenie.

W tym momencie zapraszany Użytkownik otrzyma wiadomość e-mail zawierającą link potwierdzający, w który należy kliknąć, aby wskazane działanie potwierdzić.

Uwaga: Wysłany link zawierający zaproszenie jest ważny przez 7 dni od dnia jego utworzenia. Po upływie tego czasu należy wysłać zaproszenie ponownie.

W celu ponownego przesłania zaproszenia, przejdź ponownie do sekcji Zarządzanie użytkownikami. Następnie kliknij na przycisk Wyślij ponownie zaproszenie, obok danych użytkownika, którego chcesz zaprosić.

Zmiana uprawnień lub odebranie dostępu dla utworzonego Użytkownika

Jeśli chcesz zweryfikować nadane uprawnienia wybranemu użytkownikowi przejdź do sekcji Konto, następnie kliknij w przycisk Zarządzaj uprawnieniami.

Możesz również odebrać wybrane uprawnienia, odklikując wybrany checbox i klikając w Zapisz zmiany.

Aby całkowicie odebrać przyznany dostęp użytkownikowi, przejdź do sekcji Konto oraz kliknij w przycisk Odbierz dostęp.

Uwaga: Użytkownik, nie posiada możliwości podglądu oraz zarządzania swoimi uprawnieniami jak i nie może tworzyć nowych Użytkowników, w ramach konta Właściciela.

Użytkownik konta

Jeżeli otrzymasz możliwość zarządzania kontem innej osoby, stajesz się jego Użytkownikiem. Od tego momentu będziesz mieć dostęp do Panelu Klienta Właściciela konta.

Dzięki temu możesz w łatwy sposób przełączać się pomiędzy kontami, w których jesteś użytkownikiem.
Funkcja ta jest bardzo przydatna dla osób, opiekujących się stronami internetowymi swoich Klientów.

W celu przełączenia się na inne konto:

1. Kliknij w prawym górnym rogu na swoje imię i nazwisko, po czym z rozwiniętej listy wybierz opcję Przełącz konto.

2. W wyświetlonym oknie zobaczysz listę kont, w ramach których otrzymałeś dostęp jako Użytkownik.

Po kliknięciu w wybrane konto, przeniesiesz się do Panelu Klienta Właściciela konta. Pamiętaj, że będziesz mieć dostęp jedynie do tych usług i funkcjonalności, do których uprawnienia właściciel Ci nadał.

Zmiana adresu e-mail Abonenta Konta

Zmiana głównego adresu e-mail Abonenta konta, nie zmienia automatycznie adresu e-mail Użytkownika z uprawnieniami Właściciela. Na adres e-mail Abonenta konta wysyłane są wszystkie powiadomienia dotyczące przygotowanych zamówień oraz faktur, a także komunikaty techniczne. Natomiast adres e-mail Użytkownika z uprawnieniami Właściciela wykorzystywany jest do logowania do Panelu Klienta oraz kontaktu z naszym BOK. 

Uwaga: Za pomocą adresu e-mail Abonenta konta nie ma możliwości zalogowania się do Panelu Klienta. W przypadku chęci zmiany adresu e-mail służącego do logowania w Panelu Klienta, dokonaj go w ustawieniach Użytkownika – proces ten opisaliśmy w tym poradniku.

Podpowiadamy: Adres e-mail Abonenta konta oraz Użytkownika o uprawnieniach Właściciela mogą być tożsame – pamiętaj jednak, że ich zmiana powinna być wykonana osobno. Podczas zmiany adresu e-mail Abonenta Konta nie jest zmieniany adres e-mail Użytkownika konta – zasada ta działa w dwie strony.

Jeżeli chcesz dokonać zmiany adresu e-mail Abonenta konta:

1. Zaloguj się do swojego Panelu Klienckiego i przejdź do zakładki Konto, a następnie wybierz Dane abonenta konta

2. Kliknij w Chcę zmienić adres e-mail konta

3. Następnie wpisz w pustym polu nowy adres e-mail i naciśnij Zmień e-mail 

Po zatwierdzeniu chęci wykonania zmiany wysłane zostaną 2 wiadomości:

  • Na obecny adres e-mail z informacją o zmianie adresu e-mail dla konta. 
  • Na nowy adres e-mail z informacją o rozpoczęciu procesu zmiany adresu e-mail wraz z linkiem potwierdzającym zmianę.

Autoryzowany kontakt

Autoryzowany kontakt do konta polega na dodaniu w Panelu Klienta dodatkowego adresu e-mail, służącego do kontaktu w sprawie posiadanych usług z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Podczas dodawania nowego autoryzowanego adresu e-mail, Właściciel konta ma możliwość określenia powiadomień e-mail, które autoryzowany kontakt będzie otrzymywał.

  • Ogólny – na przykład w sprawie przypomnienia haseł
  • Kontakt w sprawie usług
  • Kontakt w sprawie domen
  • Kontakt w sprawie płatności
  • Kontakt z Pomocą Techniczną

Jeżeli chcesz dodać do swojego konta autoryzowany adres e-mail, który będzie służył do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta, postępuj zgodnie z poradnikiem Autoryzacja dodatkowego adresu email.

W powyższym poradniku dowiesz się również w jaki sposób usunąć autoryzowany kontakt oraz jak możesz zarządzać powiadomieniami, które autoryzowany kontakt będzie otrzymywał.