W tym artykule przybliżę Ci:
- Co to jest autoryzacja kontaktu i czemu ona służy?
- Czemu przykładamy do niej taką wagę?
- Czym grozi brak odpowiedniego zabezpieczenia konta?
- Jak możesz dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo Panelu?
Dlaczego odpowiednia autoryzacja jest taka ważna?
Podczas kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta możesz spotkać się z informacją, że pewnych czynności lub prac nie będziemy mogli wykonać gdyż odpowiednia autoryzacja kontaktu nie została uzyskana. Rozumiemy, że ograniczona dostępność informacji jest dla Ciebie irytująca. Pozwól więc, że wytłumaczymy się nieco z naszych procedur, co jak mam nadzieję pomoże nieco zmniejszyć poziom poddenerwowania 🙂
Jak w każdej firmie, w Zenbox cenimy sobie bezpieczeństwo danych naszych Klientów. Oznacza to, iż zarówno nasze maszyny fizyczne, jak i Twoje dane billingowe nie dostaną się w niepowołane ręce. To właśnie w trosce o Ciebie podejmując decyzję o wyborze lokalizacji naszych serwerów, zdecydowaliśmy o ich kolokacji w jednym z najbezpieczniejszych Data Center w Europie – Beyond.
Głównym zadaniem oraz największym atutem kontaktu za pośrednictwem autoryzowanych sposobów jest fakt, iż żadna osoba trzecia nie będzie mogła uzyskać żadnych informacji na temat Twojej osoby lub firmy.
Kontaktom nieautoryzowanym uniemożliwiane jest zlecenie jakiejkolwiek dyspozycji w celu modyfikacji usługi – nikt nie usunie lub zmieni Twojej strony, nie wytransferuje domeny do innego usługodawcy oraz wiele więcej.
Chronimy również naszych Klientów przed niechcianą korespondencją! Gdy ktoś zgłosi się do nas z zapytaniem o dane abonenta konkretnej domeny lub precyzyjnych informacji na temat strony również nie udzielamy takich informacji. Nie kierujemy również pytającego do naszego Klienta – zachowujemy pełną dyskrecję.
W jakich sytuacjach reagujemy?
Wyobraź sobie, że ktoś nieupoważniony chce przejąć Twojego bloga, domenę lub inną usługę. Tworzy więc nowe zgłoszenie w celu zmiany adresu autoryzowanego, lub uzyskania dostępu do Panelu. Tej osobie bardzo zależy na możliwości logowania, więc podaje nam bardzo dużo szczegółów, opowiada różne historyjki o tym, że jest na wakacjach i zależy mu na naszej reakcji. Na szczęście dla Ciebie, nie napisał do nas z adresu e-mail, który został podany przez Ciebie podczas zakładania konta. Wówczas ta osoba spotyka się z naszą kategoryczną odmową odnośnie zmian oraz prosimy, by kontakt nastąpił z poprawnego adresu.
Doszło do kłótni między Tobą, a Twoim wspólnikiem. W ramach zemsty chciałby przejąć stronę www oraz zawartość skrzynek pocztowych. Pisze więc do nas ze swojego firmowego adresu, w celu nadania mu uprawnień administratora. Spotyka się natomiast z odmową, gdyż autoryzowany adres e-mail do przesyłania takich dyspozycji jest inny.
To jedynie dwa z wielu przykładów, z jakimi mamy styczność na co dzień. Świadczą one dobitnie o konieczności posiadania odpowiedniej autoryzacji oraz dostępu do wyznaczonego konta e-mail czy numeru telefonu.
Jak wygląda autoryzacja w Zenbox?
Kontakt z naszym Biurem Obsługi jest możliwy na dwa sposoby. Pierwszy z nich, a zarazem najprostszy to wysyłka wiadomości elektronicznej na nasz adres e-mail kontakt@zenbox.pl. Taka wiadomość zostanie przesłana bezpośrednio do naszego systemu ticketowego, służącego do obsługi zgłoszeń. Dzięki temu Twoja wiadomość zostanie przypisana do odpowiedniego Konta Klienta oraz usług, które się na nim znajdują. Twoja wiadomość nie zostanie jednak przypisana do odpowiedniej usługi, kiedy adres z którego wysyłasz wiadomość nie został dodany do kontaktów autoryzowanych.
Zapraszam również do zapoznania się z artykułami opisującymi czym jest adres autoryzowany oraz jak dodać dodatkowy adres autoryzowany. Oczywiście istnieje również możliwość usunięcia takiego adresu.
Drugim sposobem jest utworzenie zgłoszenia poprzez Panel Klienta oraz menu Pomoc oraz Utwórz zgłoszenie. Takie zgłoszenie będzie zawsze przypisane do Twojego konta oraz usług i będzie posiadało autoryzację – wymagane jest jednak logowanie do Panelu.
Podpowiadamy: Jeśli korzystasz z usług zewnętrznej firmy opiekującej się Twoimi stronami lub z usług programisty, dodanie dodatkowego adresu autoryzowanego umożliwia udzielenie odpowiedniego dostępu o konkretnych uprawnieniach. Pozwala to osobom trzecim na kontakt z nami w ramach Twojej usługi bez konieczności podawania danych dostępowych konta głównego. Zdecydowanie zwiększa to bezpieczeństwo 🙂
Dlaczego nie zostały mi udzielone informacje?
Zgłoszenie z adresu nieautoryzowanego jak wspomniałem wcześniej nie jest automatycznie przypisywane do żadnej usługi, ani konta Klienta. Zgodnie z naszymi procedurami bezpieczeństwa, udzielenie informacji na temat danych rozliczeniowych, posiadanych usług, adresów korespondencji i innych będzie w tym przypadku niemożliwe.
Wykonywanie zmian zgodnie z nieautoryzowaną dyspozycją, przepinanie domen, kasowanie treści również nie zostanie przez nas przeprowadzone. Tak aby w razie próby przejęcia lub zaszkodzenia Klientowi usługi naszego nie zostały w żaden sposób zmodyfikowane.
Podpowiadamy: Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa Twojego konta Klienta może zapewnić weryfikacja dwuetapowa. Odpowiedni poradnik dotyczący jej konfiguracji znajdziesz tutaj 🙂
Nie mam dostępu do metod autoryzowanych, co robić?
Co więc możesz zrobić w przypadku gdy nie masz możliwości logowania do Panelu Klienta lub skontaktowania się z autoryzowanego adresu? Istnieją dwie metody drugorzędnej autoryzacji – zenkod, oraz przesłanie odpowiedniego oświadczenia.
Oświadczenie przesyłane jest poprzez nasz system zgłoszeniowy i powinno zawierać dane, na jakie zarejestrowano konto Klienta wraz z informacją, na jaki adres e-mail ma zostać zmieniony ten obecny.
Dodatkowo, do wskazanego skanu konieczne jest załączenie podpisu kwalifikowanego lub poświadczenia notarialnego.
Metodą prostszą jest wysyłka tak zwanego zenkodu. Na numer telefonu przypisany do konta Klienta wysyłany jest odpowiedni kod, który należy przesłać w odpowiedzi na zgłoszenie. Wówczas pozwoli nam to na skojarzenie kontaktującego się Klienta z usługą i kontem, oraz uzyskanie odpowiedniej autoryzacji.
Ta metoda wymaga jednak wyrażenia zgody na wysyłkę SMSów oraz podania w Panelu Klienta aktualnego numeru telefonu.
Chcesz wiedzieć więcej?
W razie jakichkolwiek pytań lub niejasności zachęcam Cię do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. Możesz wysłać wiadomość na kontakt@zenbox.pl lub utworzyć odpowiednie zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy 🙂