Zabezpieczenie Panelu Klienta za pomocą 2FA
W zenbox domyślnie dostęp do Panelu Klienta wymaga podania adresu e-mail oraz hasła, udostępniamy jednak możliwość uruchomienia dwuetapowej weryfikacji dostępu, aby zapewnić jeszcze lepszą ochronę Twojego konta.
Uruchomienie weryfikacji dwuetapowej podczas logowania do Panelu Klienta
Uwaga! Poniższy poradnik oparliśmy o sprawdzony przez nas Google Authenticator. Istnieje oczywiście możliwość skorzystania z innych aplikacji np. Microsoft Authenticator, a sama konfiguracja przebiega analogicznie.
Jeżeli chcesz skorzystać z dwuetapowej weryfikacji podczas logowania do Panelu Klienta postępuj zgodnie z poniższymi punktami:
1. W pierwszym kroku należy dokonać instalacji programu Google Authenticator, za pomocą którego można zabezpieczyć dostęp do Panelu Klienta. Aplikacje dostępna jest zarówno na telefony z systemem Android jak i iOS.
2. Następnie zaloguj się na swoje konto w Panelu Klienta. Przejdź do widocznego w górnej części panelu menu i wybierz opcję Bezpieczeństwo.
3. W sekcji Bezpieczeństwo, aby rozpocząć proces zabezpieczenia konta kliknij w przycisk Włącz 2FA.
4. W wyświetlonym oknie, ukazane zostanie potwierdzenie, dotyczące korzystania z aplikacji Google Authenticator w celu zabezpieczenia konta. Aby kontynuować kliknij na przycisk Rozpocznij konfigurację.
5. Za pomocą aplikacji zeskanuj wyświetlony kod QR lub wprowadź w niej ręcznie widoczny kod.
Po prawidłowym dodaniu autoryzacji w aplikacji zostanie wyświetlony pierwszy tymczasowy kod bezpieczeństwa. Wprowadź go w formularzu oraz kliknij na przycisk Potwierdź.
6. Po prawidłowej weryfikacji zaprezentowana zostanie strona z informacją potwierdzającą prawidłowe zabezpieczenie konta oraz wyświetlony zostanie kod zapasowy, który należy zachować na wypadek utraty urządzenia.
Od tej pory Twoje konto posiada już aktywne zabezpieczenie.
Pamiętaj: Podczas każdego kolejnego logowania do Panelu Klienta zostaniesz poproszony o jednorazowy kod generowany przez aplikację Google Authenticator.
Jednocześnie chcielibyśmy poinformować, że stosowane przez nas w naszym systemie określenia takie jak “dwustopniowa autoryzacja” oraz “weryfikacja dwuetapowa”, w praktycznym kontekście oznaczają dokładnie to samo.
Problemy podczas logowania przy użyciu weryfikacji dwuetapowej
Jeżeli podczas próby zalogowania się do Panelu Klienta napotykasz problemy związane z weryfikacją dwuetapową, może być to związane:
- z podaniem nieprawidłowego kodu autoryzacyjnego generowanego przez aplikację Google Authenticator,
- z braku synchronizacji dla wewnętrznego zegara aplikacji Google Authenticator dla systemu Android,
- z nieprawidłową datą oraz godziną ustawioną po stronie urządzenia, na którym próbujesz się zalogować.
W przypadku jeżeli podawany kod autoryzacyjny jest prawidłowy koniecznie sprawdź czy aplikacja Google Authenticator nie wymaga ponownej synchronizacji wewnętrznego zegara – opcja ta jest dostępna w urządzeniach z system Android.
W tym celu przejdź do menu Ustawienia, a następnie Poprawka godziny w kodach. Klikając na przycisk Synchronizuj czas w aplikacji zostanie zsynchronizowany z serwerami Google.
Jeżeli aplikacja Google Authenticator jest skonfigurowana prawidłowo problem może wynikać ze zbyt dużej różnicy czasu Twojego urządzenia względem aktualnego czasu serwera. Takiej weryfikacji możesz dokonać za pomocą specjalnie przygotowanej podstrony wyświetlającej czas na serwerze oraz na Twoim urządzeniu: 2FA Test
Jeżeli występuje różnica czasu między serwerem, a Twoim urządzeniem weryfikacja dwuetapowa może nie działać prawidłowo. W takim przypadku należy dokonać korekty czasu na przykład poprzez jego automatyczną aktualizację przez sieć.
Uwaga: Jeżeli mimo wprowadzenia prawidłowego kodu autoryzacyjnego oraz poprawnej konfiguracji czasu na urządzeniu problem z logowaniem nadal występuje, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.