[aktualizacja[ Znowu sieć naszego dostawcy e24cloud.pl jest niedostępna
Czekamy na dalsze informacje
Aktualizacja 19:55: Awaria została naprawiona przez zespół sieciowców, wszystkie usługi działają poprawnie.

Czekamy na dalsze informacje
Aktualizacja 19:55: Awaria została naprawiona przez zespół sieciowców, wszystkie usługi działają poprawnie.
Odnotowujemy problemy ze wszystkimi serwerami w chmurze e24cloud wobec tego dostęp do poczty na chwilę obecną nie jest możliwy. Dołożymy wszelkich starań, aby przywrócić pełną stabilność i dostępność tak szybko jak to możliwe.
Aktualizacja 15:15:
Awaria została w 100% rozwiązana.
Aktualizacja 15:00:
Odnotowujemy poprawę sytuacji ale czekamy na oficjalne potwierdzenie.
Aktualizacja 14:36:
Otrzymaliśmy informacje o awarii sieci w węźle wymiany ruchu PLIX, czekamy na dalsze informacje
W dniu dzisiejszym od około godziny 10 notujemy problemy w dostępie do serwerów pocztowych znajdujących się u naszego partnera – e24cloud.pl.
Jesteśmy w stałym kontakcie z partnerem. Zapewniamy, iż wspólnie robimy wszystko co w naszej mocy, aby problem rozwiązać jak najszybciej.
Wszystkie aktualizacje dotyczące dzisiejszego problemu będą umieszczane pod tym wpisem.
Za utrudnienia przepraszamy
[aktualizacja 15.02.2016r. 12:40]
Serwery pocztowe funkcjonują już poprawnie, wszystkie wiadomości, które zostały wysłane będą poprawnie dostarczone do adresatów.
Zgodnie z Państwa sugestiami, które można zgłaszać w dziale Sugestie na https://pomoc.zenbox.pl/feedback/ dzisiaj wprowadziliśmy wersję mobilną strony poczta.zenbox.pl wraz z drobnymi poprawkami.
Wygląd dla normalnych urządzeń również uległ zmianie na bardziej czytelny ale jeśli wolą Państwo stary wygląd proszę zapoznać się z naszą instrukcją:
https://pomoc.zenbox.pl/pomoc/artykul/articles/496-zmiana-domy-lnego-wygl-du-poczty-webmail
W razie jakichkolwiek problemów prosimy o komentarz w Sugestiach albo o wiadomość do BOK
W dniu dzisiejszym (04.02.2016r.) o godzinie 22 nastąpi przerwa w dostępie do internetowego klienta pocztowego poczta.zenbox.pl. Prace które będą wykonywane są związane z rozbudową klienta pocztowego. W związku z tym około godziny 22:00 nastąpi kilkunastominutowa przerwa, która w najgorszym przypadku nie powinna przekroczyć 60 minut.
W tym czasie serwery pocztowe będą pracować poprawnie – wiadomości wysłane i odebrane z innych programów klienckich będą dostarczane prawidłowo.
Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy.
Aktualizacja 22:23
Dostęp do internetowego klienta pocztowego zenbox został odblokowany. Podczas trwania prac nie odnotowaliśmy żadnych problemów. Dla klientów którzy chcą pozostać przy starym wyglądzie klienta utworzyliśmy specjalny poradnik: https://pomoc.zenbox.pl/pomoc/artykul/articles/496-zmiana-domy-lnego-wygl-du-poczty-webmail
W ostatnich miesiącach realizowaliśmy szereg prac, które były związane z przebudową architektury poczty email. W tym czasie m.in. jeszcze bardziej rozproszyliśmy całość infrastruktury, a także znacznie zwiększyliśmy jej moc. Dzięki temu, znacznie zwiększona została stabilność rozwiązania i wyeliminowaliśmy występujące czasami opóźnienia w dostarczaniu wiadomości.
Ogromną zmianą na plus było wdrożenie rozwiązania SpamExperts, które pomimo początkowej fazy uczenia się filtrów przyniosło bardzo dobre rezultaty i uwolniło Wasze skrzynki od SPAMu. Warto nadmienić, że SpamExperts jest uważany za najlepszy software antyspamowy na świecie, a ich labolatoria badawcze znacznie szybciej wykrywają i reagują na zagrożenia niż powszechnie używane systemu do ochrony przed spamem.
Aby w pełni wykorzystać nowe możliwości, przeprowadziliśmy także wdrożenie Zenbox Web Application Firewall, który ogromnie zmniejszył skalę włamań na nieaktualizowane serwisy Klientów, które w konsekwencji wysyłały spam dołączając do botnetów.
Wiadomości wychodzące z naszych serwerów otrzymują oceny 10/10 i wszystkie powinny bez najmniejszych przeszkód docierać do odbiorców.
Na przyszły rok planujemy realizację kolejnych etapów prac, w wyniku których dokonamy dalszych usprawnień mających na celu zwiększenie wydajności, stabilności oraz zadowolenia z usługi.
Uprzejmie informujemy, że do końca tego tygodnia na kilku klastrach (s2, s3, s4, s5, s6 oraz s8) zostanie wdrożony dodatkowy filtr poczty wychodzącej z wykorzystaniem funkcji mail(), który uniemożliwi wysyłanie spamu z Państwa stron nawet w przypadku ich infekcji. Owe filtrowanie w połączeniu z wprowadzanym systemem WAF pozwoli uzyskać bardzo skuteczną blokadę antyspamową i antywłamaniową.
Gdyby trafili Państwo na nieprawidłowości związane z wysyłaniem wiadomości systemowych lub powiadomień z wykorzystaniem funkcji mail(), prosimy o niezwłoczny kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Tutaj znajduje się przykład poprawnego użycia kodowania wiadomości e-mail w skryptach PHP.
Aktualizacja 13.11.2015r.
Wdrożenie filtrowania poczty wychodzącej przy wykorzystaniu oprogramowania SpamExperts zakończyło się sukcesem. Wszystkie Państwa wiadomości są dodatkowo filtrowane dzięki czemu powinny docierać do adresatów z najwyższą możliwą skutecznością.
Od jakiegoś czasu wdrażamy system antyspamowy SpamExperts, z którego korzystają największe firmy hostingowe na świecie. Ze względu na to, że działanie oprogramowania wymaga analizy ruchu przez dłuższy czas, niektóre z Państwa wiadomości mogą być błędnie kierowane do folderu spam.
Aktualnie nasi administratorzy “uczą” oprogramowanie skuteczniejszego klasyfikowania wiadomości, do tego czasu rekomendujemy przeglądanie tego folderu.
Mogą Państwo nam pomóc w przyśpieszeniu naszych prac, poprzez wysyłanie poprawnych wiadomości w formacie .eml na kontakt@zenbox.pl, które zostały skierowane do folderu SPAM.
[Aktualizacja 02.10.2015 godzina 16:20]: Dzięki dostosowaniu ustawienia filtrów antyspamowych notujemy znacznie zmniejszoną ilość wiadomości, błędnie oznaczanych jako spam.
W związku z pomyślnym i bezproblemowym wdrożeniem rozwiązania SpamExperts dla naszych klientów korzystających z serwera s13 informujemy Państwa o terminarzu wdrożeń dla reszty serwerów.
Po wprowadzeniu zmian mogą Państwo zauważyć, że zmienią się Państwa rekordy MX (mx4.zenbox.pl, mx5.zenbox.pl) – zmiana dotyczy tylko użytkowników korzystających z poczty w zenbox.pl.
W dniu jutrzejszym tj. czwartek 17.09.2015 będą prowadzone prace nad wdrożeniem systemu SpamExperts. Zmiany zostaną wprowadzone około godziny 15.00 na serwerze s13. Nie spodziewamy się żadnych problemów z funkcjonowaniem poczty, jednak jeżeli pojawią się jakieś nieprawidłowości w działaniu skrzynek prosimy o kontakt.
W najbliższych dniach, planujemy systematyczne wdrażanie systemu na pozostałych serwerach naszej infrastruktury, o czym będziemy równolegle informować.
Wprowadzenie systemu SpamExperts jest odpowiedzią na wyzwania z wydajnością klastra pocztowego w ostatnich tygodniach. Wdrażane przez nas rozwiązanie jest postrzegane jako jedno z najlepszych rozwiązań antyspamowych na świecie i powinno znacząco poprawić jakość usługi pocztowej, a w szczególności wyeliminować problemy otrzymywanym SPAMem.
Pragniemy poinformować, iż dniu dzisiejszym zostaliśmy ponownie zaatakowani dużą ilością wiadomości spamowych pochodzących z zewnątrz. Nasz system antyspamowy prężnie działa, aby odrzucić wiadomości typu spam w jak największej ilości.
Niestety przez ten atak mogą występować drobne opóźnienia zarówno w odbieraniu wiadomości jak i wysyłaniu poprzez protokół SMTP. Obecnie opóźnienia nie powinny przekraczać 15 minut.
Za wszelkie niedogodności i problemy najmocniej przepraszamy.
Równolegle pracujemy nad implementacją SpamExperts – prawdopodobnie najlepszego systemu antyspamowego na świecie, co powinno rozwiązać ten problem docelowo.
Pragniemy poinformować, że wszystkie problemy z pocztą ustąpiły. Przygotowaliśmy również odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Państwa pytania związane z wczorajszą awarią poczty.
1. Czy maile, które wysłałem/am do tej pory dotrą w końcu do adresatów?
Jeśli po wysłaniu maila wyświetlił się komunikat „Wiadomość została wysłana” i nie otrzymałeś/aś zwrotki o nieudanym dostarczeniu wiadomości, z pewnością dotrze w końcu do adresata. Gdybyś później otrzymał/a maila zwrotnego z informacją mówiącą, że w danej chwili nie można wysłać wiadomości, najlepiej będzie powtórzyć wysyłkę.
2. Czy wysłane do mnie maile trafią w końcu do mojej skrzynki odbiorczej?
W tym wypadku nie powinno być żadnych problemów i wszystkie wiadomości powinny do Ciebie dotrzeć, ale może zdarzyć się, że nadawca otrzyma zwrotkę maila i będzie musiał powtórzyć wysyłkę. Z tym, że są to bardzo sporadyczne przypadki nie wynikające z awarii, lecz z prowadzonych wczoraj działań naprawczo-diagnostycznych.
3. Dlaczego wszystkie maile pobierają mi się ponownie?
Niestety po wykonaniu przez nas resetu serwera takie sytuacje mogą wystąpić, ale jedynie w przypadku łączenia się przy pomocy POP3 i przechowywania kopii wiadomości na serwerze.
4. Kiedy problem zostanie całkowicie wyeliminowany?
Problem został już wyeliminowany praktycznie w całości. Gdyby jednak pojawiały się pojedyncze przypadki problemów, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod: kontakt@zenbox.pl.
5. Co zamierzacie zrobić, aby nie było ponownych problemów?
Jako, że w dużym stopniu do problemów przyczynił się wzrost ataków spamerów, w ciągu dwóch tygodni zostanie wprowadzone rozwiązanie SpamExperts, które rozwiąże wszystkie problemy ze spamem.