Co u nas?

Ulepszamy, Inspirujemy, Pomagamy

16 listopada 2020 13:59

Usprawniamy pocztę!

Od wtorku, 17 listopada do soboty 21 listopada, codziennie od 23.00 do 23.15 będziemy usprawniać działanie serwerów obsługujących pocztę Zenbox.

W czasie wykonywania prac wystąpi jedna maksymalnie 5-minutowa przerwa w dostępie do poczty. Jednak wszystkie wysłane w tym czasie maile dotrą na skrzynkę bez problemów – po prostu 5 minut później.

Za powstałe w ten sposób utrudnienia najmocniej przepraszamy.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

17 lipca 2020 00:54

Intuicyjne zarządzanie pocztą oraz liczne udogodnienia

Szanowni Klienci,

chcąc utrzymać rozwój na jak najwyższym poziomie, informujemy, że wraz z przeprowadzanymi pracami technicznymi, o których mówiliśmy w ostatnim statusie Planowe prace serwisowe infrastruktury pocztowej, wdrożyliśmy również kilka nowych opcji oraz udogodnień.

Poniżej zamieszczamy listę wdrożonych rozwiązań pocztowych wraz z odnośnikami do naszej bazy wiedzy w celu poznania szczegółów oraz instrukcją ich użycia:

Ówczesna wersja przekierowań oraz aliasów została dopracowana i rozdzielona do osobnych podstron w taki sposób, by nie były błędnie interpretowane, a tworzenie ich było jasne i klarowne. W celu zapoznania się z nowymi funkcjonalnościami, zapraszamy do artykułów bazy wiedzy, do których odnośniki znajdują się powyżej.


Oprócz powyższych rozwiązań została przebudowana struktura zarządzania pocztą, tak by była jeszcze bardziej intuicyjna oraz łatwiejsza w obsłudze.

Poniżej prezentujemy udogodnienia:
Pierwszym z udogodnień jest możliwość sortowania skrzynek pocztowych alfabetycznie oraz względem jej pojemności.

Kolejnym wprowadzonym udogodnieniem pomocnym przy prowadzeniu dużej ilości kont pocztowych jest stronicowanie listy skrzynek, na 10, 25, 50 oraz 100 skrzynek pocztowych w obrębie wyświetlanej podstrony.

Dostępne jest również wyszukanie skrzynek pocztowych po jej nazwie.

Poniżej zamieszczamy podgląd opisanych wyżej udogodnień:

Kolejnym ważnym udogodnieniem jest możliwość monitorowania całkowitego wykorzystania poczty przy pomocy suwaka, który informuje nas czy nie grozi nam nagłe wykorzystanie dostępnej przestrzeni. Pasek zajętości jest dostępny między innymi nad listą skrzynek pocztowych w obrębie wybranej domeny.

Mamy nadzieję, że wprowadzone nowości pozwolą cieszyć się jeszcze bardziej sprawnym zarządzaniem zapleczem pocztowym. Niebawem zaprezentujemy kolejne nowości.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta.

29 stycznia 2020 17:02

Ciąg dalszy ulepszeń filtrów antyspamowych

Kontynuując wcześniejszy status dotyczący ulepszeń filtrów antyspamowych z dnia 7 stycznia 2020 roku, wyszliśmy o krok dalej i wprowadziliśmy szereg kolejnych usprawnień, tak by oferowana Państwu poczta była jeszcze bardziej optymalna i wygodna w użyciu niż do tej pory.

Wprowadzone modyfikacje powinny ograniczyć jeszcze bardziej docierający do Państwa skrzynek niechciany SPAM.

Jednak to nie koniec! Nasz dział administracji w dalszym ciągu będzie pracować nad ustawieniami filtrów, by stworzyć dla Państwa pocztę niemalże szytą na miarę.

Naturalnie, jeżeli zauważą Państwo, że wiadomości od zaufanych nadawców trafiają do folderu SPAM, prosimy o zgłoszenie się do naszego Biura Obsługi Klienta.

19 czerwca 2019 10:22

Zwiększenie stabilności działania poczty, etap 1

W ramach procesu ciągłej poprawy usług pocztowych, wczoraj w nocy, po ponad miesięcznych przygotowaniach, dokonaliśmy ostatecznych testów i zmiany serwerów rozdzielających ruch pocztowy (Load Balancerów). 

Jest to nowa i znacznie ulepszona konfiguracja sprawdzonego rozwiązania, która przygotowuje nas na dalsze lata bezawaryjnej pracy.
Po poprawieniu drobnego błędu w Webmailu zgłoszonego przez użytkowników (za co bardzo dziękujemy) postanowiliśmy rozszerzyć test na najbliższe dni.

Jedyne przewidywane konsekwencje to szybsze działanie Webmaila (poczta.zenbox.pl), szybsze wysyłanie wiadomości oraz znacznie mniej ewentualnych problemów z połączeniem do serwerów pocztowych.

12 października 2017 16:12

Poczta bez zmartwień – korzystna zmiana.

Dzięki wielu informacjom od Państwa postanowiliśmy zmienić standardowe działanie zawieszenia konta w szczególności w systemie pocztowym oraz na poczta.zenbox.pl

W przypadku zawieszenia konta hostingowego z powodu braku płatności, Klient będzie miał w pełni operatywną skrzynkę do odbierania maili oraz ich czytania. Nie będzie mógł wysyłać odpowiedzi, aczkolwiek będzie miał pełny dostęp do wiadomości znajdujących się w skrzynce pocztowej. Zaoszczędzi to naszym Klientom niepotrzebnego stresu, pozwoli uniknąć sytuacji związanej z brakiem kontaktu od np. kontrahentów.  

Zmiana ta przyczyni się do zniwelowania problemów z brakiem doręczenia wiadomości bądź brakiem dostępu do ważnych informacji znajdujących się na koncie pocztowym jak ma to miejsce w innych firmach hostingowych. 

Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany zaoszczędzą naszym Klientom także cennego czasu.

Pozdrawiamy,

Zespół zenbox.pl

16 sierpnia 2017 14:39

Prace konserwacyjne na klastrach pocztowych

Aktualizacja:

Prace przebiegły zgodnie z planem, nie wystąpiła przerwa w działaniu klastra pocztowego. Wszystko działa stabilnie i jest bardzo aktywnie monitorowane. Gdyby zauważyli Państwo jakiekolwiek problemy bardzo prosimy o kontakt z BOK.

Informujemy iż jutrzejszej nocy (czwartek 17.08.2017r.) po godzinie 23:00 administratorzy będą wykonywać prace optymalizacyjne w obrębie infrastruktury pocztowej. Prace te mają na celu przyśpieszyć działanie poczty oraz zwiększyć jej niezawodność.

W tym czasie nie przewidujemy przerw w dostępie do poczty jednak w przypadku jakichkolwiek problemów żadne dane nie zostaną utracone, wszystkie wiadomości pozostaną wysłane oraz odebrane.

Przepraszamy za utrudnienia.

1 sierpnia 2017 14:22

Migracja części infrastruktury pocztowej

[Aktualizacja 15:20]

Ze względu na problemy z siecią w Centrum Danych Atman podjęliśmy decyzję o szybkim wdrożeniu zaplanowanych prac. Loadbalancery zostały przeniesione do Centrum Danych Beyond bliżej klastra sieciowego co ma duży wpływ na szybkość działania wszystkich usług pocztowych. Migracja była stosunkowo prosta i dobrze przygotowana dlatego nie powinny wystąpić jakiekolwiek problemy.

W razie pytań prosimy o kontakt z BOK.

Informujemy iż w dniu 3 sierpnia między w godzinach 22:00-23:00 nastąpi przeniesienie części infrastruktury sieciowej na inne serwery. Przerwy w dostępie do skrzynek pocztowych nie powinny wystąpić.

Dzięki przeniesieniu nasza infrastruktura sieciowa będzie działać jeszcze wydajniej niż dotychczas.

Wszystkie wiadomości wysyłane i odbierane w trakcie prac nie zostaną utracone.

8 marca 2017 23:32

Prace konserwacyjne na klastrach pocztowych

Informujemy iż dzisiejszej nocy (08.03.2017r.) około północy zostaną przeprowadzone prace konserwacyjne na klastrach pocztowych. Prace te mają na celu wprowadzenie jeszcze lepszego działania poczty na serwerach zenbox.
Podczas prac nie powinny wystąpić żadne przerwy w dostępie i działaniu naszych usług, mogą jedynie występować opóźnienia w odbieraniu i dostarczaniu wiadomości.

Prace konserwacyjne nie powinny trwać dłużej niż 30 minut.

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy

16 lutego 2017 17:09

Nowa funkcjonalność na poczta.zenbox.pl

W dniu dzisiejszym wdrożyliśmy nową fukcjonalność w poczcie zenbox.pl. Zgodnie z prośbami i sugestiami naszych Klientów, wzbogaciliśmy wygląd listy wiadomości email o możliwość wyboru kilku wiadomości za pomocą pól checkbox.

Funkcjonalność ta została już domyślnie włączona dla wszystkich kont pocztowych. W przypadku jej braku należy ją włączyć korzystając z naszego poradnika: Zarządzanie wyglądem listy wiadomości i wybrać opcję „Selector

23 września 2016 11:36

Zmiany w systemie antyspamowym

Od kilku tygodni nasi administratorzy pracują nad zmianami w systemie antyspamowym. Wprowadzane zmiany mają na celu udostępnienie wszystkim naszym klientom kontroli nad przychodzącą pocztą. Wśród nowych możliwości pojawią się: białe i czarne listy, oraz możliwość zarządzania greylistingiem (Wikipedia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Greylisting )

Niestety jeden z kluczowych komponentów nowego systemu powoduje w ciągu dnia przestoje przy wysyłce poczty, a przerwa trwa nie dłużej niż kilka minut. Wraz z twórcą oprogramowania pracujemy nad jak najszybszym usunięciem nieprawidłwoości i niedogodności.Pomimo już wykonanych wielu prac i znacznej poprawy wprowadzane są kolejne poprawki wynikające z konieczności pełnego dostosowania funkcjonowania w oparciu o naszą infrastrukturę.

Najmocniej przepraszamy i pragniemy zapewnić, że cały zespół pracuje nad jak najszybszym wyeliminowaniem problemu.