Zabezpieczenie 2FA poczty Webmail za pomocą dodatkowego adresu e-mail
W zenbox domyślnie dostęp do poczty e-mail wymaga podania adresu skrzynki pocztowej oraz hasła. Umożliwiamy jednak uruchomienie dwuetapowej weryfikacji dostępu za pomocą jednorazowych kodów e-mail, aby zapewnić jeszcze lepszą ochronę Twojego konta pocztowego.
Podpowiadamy: Jeżeli chcesz zabezpieczyć w ten sposób również swój Panel Klienta, skorzystaj z naszego poradnika: Zabezpieczenie Panelu Klienta za pomocą 2FA
Spis treści
Uruchomienie weryfikacji dwuetapowej dla Webmail za pomocą dodatkowego adresu e-mail
Jeżeli chcesz skorzystać z dwuetapowej weryfikacji podczas logowania do aplikacji webmail, postępuj zgodnie z poniższymi punktami:
1. W pierwszym kroku zaloguj się na swoje konto w Webmail, a następnie przejdź do zakładki Ustawienia.
2. Z dostępnych opcji wybierz pozycję Uwierzytelnianie dwuetapowe.
3. W wyświetlonych ustawieniach otrzymasz możliwość wyboru sposobu, w jaki ma zostać zrealizowana weryfikacja dwuetapowa. W celu wykonania konfiguracji za pomocą jednorazowych kodów przesyłanych na dodatkowy adres e-mail kliknij przycisk Włącz dostępny w ramach opcji email.
Podpowiadamy: Jeżeli chcesz dodatkowo skorzystać z autoryzacji za pomocą jednorazowych kodów generowanych przez aplikację autoryzacyjną zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem Zabezpieczenie 2FA poczty Webmail za pomocą aplikacji.
4. Przed rozpoczęciem konfiguracji zostaniesz poproszony o potwierdzenie zmiany ustawień dla skrzynki. W wyświetlonym oknie wpisz hasło, którego obecnie używasz podczas logowania do poczty.
5. W następnym kroku wprowadź adres e-mail skrzynki pocztowej, która ma zostać wykorzystana do przesyłania jednorazowych kodów autoryzacyjnych podczas logowania do poczty e-mail.
Aby kontynuować konfigurację kliknij w przycisk Następna.
6. Ostatnim krokiem jest podanie wygenerowanego kodu autoryzującego, który został przesłany na wskazany w poprzednim kroku dodatkowy adres e-mail. Wprowadź go w formularzu oraz zatwierdź przyciskiem Zakończ.
7. Od teraz Twoja poczta jest chroniona również dodatkowym kodem.
Pamiętaj: Podczas każdego kolejnego logowania do Panelu Klienta zostaniesz poproszony o jednorazowy kod przesłany na dodatkowy adres e-mail.
Podpowiadamy: Jednocześnie chcielibyśmy poinformować, że stosowane w naszym systemie określenia takie jak “dwustopniowa autoryzacja”, “uwierzytelnienie dwuetapowe” oraz “weryfikacja dwuetapowa”, w praktycznym kontekście oznaczają dokładnie to samo.
Dodatkowe kody zapasowe dla autoryzacji za pomocą aplikacji mobilnej
Po uruchomieniu uwierzytelniania dwuskładnikowego za pomocą dodatkowego adresu e-mail, wygenerowane zostaną również jednorazowe kody zapasowe. Powinny one zostać zapisane w bezpiecznym miejscu oraz być używane wyłącznie w sytuacjach awaryjnych, kiedy dostęp do dodatkowej skrzynki pocztowej nie jest możliwy.
W przypadku utraty kodów awaryjnych mogą one zostać wygenerowane ponownie za pomocą opcji Wygeneruj nowe kody zapasowe.
Jak wyłączyć weryfikację 2FA dla poczty?
W sytuacji, kiedy potrzebujesz chwilowo wyłączyć weryfikację 2FA dla poczty e-mail lub utraciłeś dostęp do skrzynki lub aplikacji udostępniającej jednorazowe kody logowania możesz dezaktywować aktywne zabezpieczenie.
Proces ten opisaliśmy krok po kroku w naszym poradniku Jak wyłączyć autoryzację 2FA dla skrzynki pocztowej.
Dodatkowe zabezpieczenie poczty e-mail
W przypadku, kiedy korzystasz z poczty e-mail wyłącznie z aplikacji Webmail, możesz dodatkowo wyłączyć dostęp do poczty za pomocą klientów pocztowych. Taka konfiguracja w połączeniu z weryfikacją dwuetapową pozwoli lepiej chronić Twoją pocztę przed dostępem osób trzecich.
Poradnik opisujący taką konfigurację dostępny jest w ramach poradnika Zablokowanie dostępu do poczty dla klientów pocztowych.