Jak zablokować dostęp do poczty e-mail dla klientów pocztowych
W zenbox dostęp do poczty e-mail jest możliwy zarówno poprzez naszą aplikację Webmail jak i za pomocą klientów pocztowych zainstalowanych na komputerze lub urządzeniu mobilnym. W przypadku, kiedy korzystasz z poczty e-mail wyłącznie w naszej aplikacji Webmail możesz zwiększyć jej bezpieczeństwo wyłączając dostęp dla pozostałych klientów pocztowych.
Ważne: Wprowadzona w ramach tego poradnika blokada dotyczy wyłącznie jednej skrzynki pocztowej. W przypadku jeżeli chcesz w ten sposób zabezpieczyć innej skrzynki pocztowe proces ten należy ponowić dla każdej skrzynki pocztowej z osobna.
Spis treści
Jak zablokować dostęp do poczty z klientów pocztowych z poziomu Panelu Klienta?
Jeżeli chcesz zablokować dostęp do poczty e-mail z klientów poczty na przykład: Microsoft Outlook, Thunderbird, Google Gmail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. W pierwszej kolejności zaloguj się do Panelu Klienta oraz przejdź do menu Paczki pocztowe i wybierz pozycję Konta pocztowe.
2. Następnie wybierz domenę, w której posiadasz utworzoną skrzynkę pocztową, dla której chcesz dokonać włączenia zabezpieczenia.
3. Z listy dostępnych skrzynek, odszukaj tę, której dotyczy modyfikacja oraz wybierz Edytuj.
4. W nowo otwartym widoku, z górnego menu należy wybrać pozycję Bezpieczeństwo.
5. W formularzu Włącz / wyłącz zabezpieczenia zaznacz dostępną opcję Blokada logowania spoza webmail (poczta.zenbox.pl). Następnie zmiany zachowaj przyciskiem Zapisz.
Od tego momentu dostęp do poczty e-mail w tej skrzynce będzie możliwy wyłącznie za pomocą naszej aplikacji webmail.
Jak odblokować dostęp do poczty z klientów pocztowych z poziomu Panelu Klienta?
Jeżeli chcesz odblokować dla swojej skrzynki pocztowej dostęp za pomocą klientów pocztowych wystarczy, że ponownie zalogujesz się do Panelu Klienta oraz przejdziesz do ustawień bezpieczeństwa skrzynki pocztowej według kroków opisanych powyżej. Następnie odznaczysz opcję Blokada logowania spoza webmail (poczta.zenbox.pl) i zachowaj ustawienia przyciskiem Zapisz.
Jak zablokować dostęp do poczty z klientów pocztowych z poziomu Webmail?
Jeżeli chcesz zablokować dostęp do poczty e-mail z klientów poczty na przykład: Microsoft Outlook, Thunderbird, Google Gmail, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
1. W pierwszej kolejności zaloguj się do poczty e-mail w aplikacji Webmail, a następnie przejdź do zakładki Ustawienia.
2. Z dostępnych opcji wybierz pozycję Preferencje.
3. W nowo otwartym widoku odszukaj sekcję Bezpieczeństwo. Następnie aktywuj opcję Blokada logowania spoza webmail (poczta.zenbox.pl). Wprowadzoną zmianę zachowaj klikając na przycisk Zapisz.
Od tego momentu dostęp do poczty e-mail w tej skrzynce będzie możliwy wyłącznie za pomocą naszej aplikacji webmail.
Jak odblokować dostęp do poczty z klientów pocztowych z poziomu Webmail?
Jeżeli chcesz odblokować dla swojej skrzynki pocztowej dostęp za pomocą klientów pocztowych wystarczy, że ponownie zalogujesz się do aplikacji Webmail oraz przejdziesz do ustawień bezpieczeństwa skrzynki pocztowej według kroków opisanych powyżej. Następnie odznaczysz opcję Blokada logowania spoza webmail (poczta.zenbox.pl) i zachowaj ustawienia przyciskiem Zapisz.
Dodatkowe możliwości zabezpieczenia skrzynki pocztowej
W przypadku jeżeli chcesz dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo dla swojej skrzynki pocztowej możesz skorzystać z zabezpieczenia 2FA pozwalającego na korzystanie z jednorazowych kodów logowania: