Konfiguracja Outlooka na Androidzie
Korzystanie z poczty w ramach posiadanej usługi hostingowej w Zenbox jest możliwe zarówno w ramach dostępnej w przeglądarce internetowej aplikacji Webmail jak i za pomocą klienta poczty zainstalowanego na komputerze. W tym artykule przedstawimy jak skonfigurować klienta poczty Microsoft Outlook na Androidzie.
Przed przystąpieniem do konfiguracji klienta poczty należy utworzyć nową skrzynkę pocztową w ramach posiadanej domeny. Proces tworzenia nowej skrzynki został opisany przez nas w poniższym poradniku: Jak dodać nową skrzynkę pocztową w Zenbox.
W celu konfiguracji klienta pocztowego:
1. Uruchom aplikację Outlook na swoim urządzeniu.
2. Z dostępnych opcji wybierz Utwórz nowe konto.
3. W kolejnym okienku wpisz swój pełny adres e-mail.
4. Następnie wybierz opcję Konfiguruj konto ręcznie.
5. W kolejnym oknie wybierz typ konta. Zalecamy wybór IMAP, ponieważ w takim wypadku wiadomości są synchronizowane z serwerem i pozostają na nim pomimo pobrania ich do Outlooka. Oznacza to, że w każdej chwili można uzyskać dostęp do wiadomości z poziomu poczta.zenbox.pl. W przypadku POP3 wiadomości są pobierane do programu pocztowego ale nie zostają zachowane na serwerze.
6. W następnym kroku wpisz ponownie pełną nazwę skrzynki pocztowej, jej hasło oraz wyświetlaną nazwę. Nazwa ta widoczna będzie u odbiorcy wiadomości, którą wyślesz z konfigurowanej skrzynki.
7. W ostatnim kroku wprowadź poniższe dane serwerów poczty wychodzącej i przychodzącej. Hasło dla obu to hasło do Twojej skrzynki pocztowej.
Serwer poczty wychodzącej: smtp.zenbox.pl
Serwer poczty przychodzącej: imap.zenbox.pl
lub pop3.zenbox.pl
8. Zapisz wprowadzone ustawienia i sprawdź czy skrzynka działa poprawnie.