Pomoc/Baza wiedzy
Poczta:

Alias pocztowy

Alias pocztowy jest to adres skrzynki pocztowej, wskazujący na istniejące konto e-mail w obrębie tej samej domeny. Wykorzystywany jest zazwyczaj jako uzupełnienie posiadanego adresu skrzynki pocztowej.

W ramach poczty e-mail w zenbox posiadamy zróżnicowane możliwości konfiguracji aliasów pocztowych, które można wykorzystywać w zależności od potrzeb:

  • aliasy pocztowe – domyślna konfiguracja aliasów, przypisanych do pojedynczej skrzynki pocztowej
  • listy aliasów – są to aliasy przypisane do wielu skrzynek pocztowych

Uwaga: Aliasy pocztowe pozwalają wyłącznie na przekazywanie wiadomości e-mail do skrzynki docelowej. Za ich pomocą nie ma możliwości zalogowania się do poczty e-mail oraz wysyłki wiadomości.

W ramach tego poradnika dowiesz się, jak utworzyć alias pocztowy przypisany do skrzynki pocztowej.

Przykład: Do konta pocztowego kontakt@stronazen.pl został dodany alias alias@stronazen.pl. Po ustawieniu aliasu, wiadomości e-mail przesłane na adres alias@stronazen.pl będą dostarczane na konto kontakt@stronazen.pl.

Aby utworzyć alias pocztowy, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Zalogować się do Panelu Klienta zenbox.

2. W menu Paczki pocztowe wybrać pozycję Konta pocztowe:

3. Następnie należy wybrać domenę, dla której chcemy ustawić alias pocztowy.

4, Przy wybranej, istniejące skrzynce, kliknij Edytuj:

5. W nowo otwartym widoku, z górnego menu należy wybrać pozycję Aliasy:

6. W wierszu Podaj nazwę aliasu należy podać pełny adres email, z którego ma zostać przekierowana poczta.

Zatwierdź operację przyciskiem Dodaj.

Uwaga: Dodawany adres powinien być w obrębie tej samej domeny co docelowy skrzynka odbiorcza. Adres aliasu nie może być utworzony jako działająca skrzynka pocztowa.

Ważne: W przypadku, kiedy potrzebujesz, aby utworzony alias obsługiwał kilka różnych skrzynek pocztowych konieczne jest skorzystania z funkcji Listy Aliasów, której konfigurację opisaliśmy krok po kroku w ramach poradnika dotyczącego zarządzania listą aliasów.