Blog najczęściej kojarzy nam się z internetowym pamiętnikiem. Tymczasem już od dawna blogi wykorzystywane są również z sukcesami w branżach profesjonalnych. Dlatego, niezależnie czy Twoja firma zajmuje się produkcją opon, działa w branży urodowej czy motoryzacyjnej, koniecznie weź pod uwagę założenie firmowego bloga.

W tym artykule przybliżę Ci:
  • Jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga firmowego?
  • Czy blog firmowy wpływa na pozycjonowanie strony www?
  • Dlaczego warto wykorzystać bloga do budowy pozycji eksperta?

Co daje blog firmowy na stronie WWW?

Założenie bloga dla już istniejącej strony to niewielka zmiana, która może przynieść ogromne, nie zawsze oczywiste korzyści. Wbrew pozorom, blog to nie tylko internetowa przestrzeń do dzielenia się z czytelnikami swoimi przemyśleniami. Dobrze zaplanowany i prowadzony jest świetną wizytówką i oknem na świat Twojej działalności.

Blog firmowy – Twój sposób na wsparcie pozycjonowania strony i sklepu

Na początek bardzo ważna, a może najważniejsza zaleta posiadania bloga na stronie firmowej — SEO. Aktywne i regularne prowadzenie bloga na Twojej stronie ma nieoceniony wpływ na pozycjonowanie jej w wyszukiwarkach. Blog bowiem to nie tylko możliwość podbicia strony w wyszukiwarkach za pomocą słów kluczowych. Dzięki niemu treści na Twojej stronie są na bieżąco aktualizowane, co wyszukiwarki bardzo lubią. Dzięki prowadzeniu na stronie firmowej bloga, w naturalny sposób zadziałasz na korzyść pozycji strony w wyszukiwarkach.

Jeżeli prowadzisz bloga na skrypcie WordPress, jako pomocnika w optymalizacji wpisów możesz skorzystać z wielu wtyczek. Jedną z nich jest Yoast SEO, którego konfigurację opisaliśmy w naszym wpisie opowiadającym jak zadbać o SEO na blogu.

Podpowiadamy: Prowadząc bloga firmowego pamiętaj o regularności dodawania wpisów. Blog firmowy, który jest często aktualizowany w znacznym stopniu poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania.

Blog ożywi Twoją stronę firmową

Firmowy blog to świetne narzędzie dla każdej branży. Dzięki niemu Twoja strona nabierze “życia” i dodatkowych treści. Jeśli zajmujesz się fotografią, czy makijażem, to każde zlecenie jest inną historią, którą możesz opowiedzieć na swoim blogu. Dla trudniejszych, specjalistycznych branż, blog może stać się znakomitą okazją do podzielenia się ciekawostkami, czy profesjonalnymi artykułami. Przybliżą one Twoim klientom to, w jaki sposób działasz.

Blog firmowy — współczesny pamiętnik każdego przedsiębiorcy

Podziel się sukcesami w swojej firmie na blogu

Każdą firmę tworzą ludzie, wydarzenia, plany, o których warto opowiedzieć klientom. Za pomocą bloga możesz przedstawić historię powstania firmy, informować o ważnych zmianach i nowościach, a także zapoznać klientów z ludźmi, którzy firmę tworzą. Wszystko to sprawi, że — niezależnie jaką branżę reprezentujesz — Twoja firma stanie się bardziej przystępna i zrozumiała dla osób, które odwiedzą stronę firmową

Twoi klienci to także Twoi czytelnicy – pisz dla nich!

Za pomocą bloga możesz również zachęcić Klientów do interakcji, która może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. Ludzie bardzo chętnie wyrażają swoje opinie i dzielą się swoją wiedzą w komentarzach. Możesz to wykorzystać zarówno do celów marketingowych jak i wizerunkowych. Dodatkowo Twoje wpisy wraz z komentarzami innych użytkowników mogą się okazać niezwykle przydatne i pomocne dla potencjalnych Klientów.

Podpowiadamy: Publikując treści na blogu pamiętaj, aby były jak najbardziej zgodne z zapotrzebowaniem Twoich klientów. Bardzo dobrą strategią jest tworzenie wpisów odpowiadających na pytania, które wpisują w wyszukiwarkę internetową.

Zbudujesz wizerunek eksperta

W każdej branży ważny jest profesjonalizm. Klienci chętnie korzystają z usług i kupują produkty od firm, które znają się na swoim fachu, potrafią doradzić i dbają o pozytywny wizerunek swojej działalności. To wszystko oraz więcej może dać Ci blog na stronie firmowej. Możesz na nim pisać specjalistyczne artykuły, poradniki czy porównania produktów i usług. Dzięki temu zwiększysz postrzeganie swojej firmy jako specjalisty w danej dziedzinie, co spowoduje również większe zaufanie.

Podpowiadamy: Podczas przygotowywania fachowych artykułów zadbaj również o ich stronę wizualną. Publikowane teksty możesz wzbogacić o przygotowane infografiki. Szablony graficzne, które posłużą do ich przygotowania, możesz znaleźć w darmowych bankach grafik oraz zdjęć.

Podsumowanie

Wiesz już, dlaczego warto założyć bloga na firmowej stronie internetowej. Nie czekaj zatem i już dziś przemyśl podjęcie takiego kroku — technicznie nie jest to skomplikowane, a jeśli Twoja strona stworzona jest za pomocą WordPress, możesz to zrobić bardzo prosto i samodzielnie z poziomu panelu administracyjnego, gdyż obecnie większość stosowanych w WordPress motywów posiada opcję bloga. Zadbaj zatem o SEO oraz pozytywny wizerunek swojej firmy za pomocą tego przydatnego narzędzia a przekonasz się, jak wiele korzyści może ono przynieść!

Autor:

Ola Gradowska

Mniszka w BOK zenbox.pl. Autorka wielu publikacji w Internecie i prasie. W zenbox.pl od prawie 6 lat. Poza pracą w BOK, wspiera oraz rozbudowuje bazę wiedzy dla Klientów i Mnichów zenbox.pl. Dumna posiadaczka dyplomu z projektowania UX/UI. Prywatnie - nałogowo podróżuje, najczęściej w stronę słońca. W wolnych chwilach pochłania literaturę faktu w każdej formie, spaceruje z psem i gra w gry :)

Może ci się spodobać również

UX - 23 stycznia 2025 13:05

10 najbardziej inspirujących przykładów UX/UI

Świat projektowania UX/UI to dynamiczna dziedzina, która stale się rozwija. Niektóre projekty wyróżniają się na tle innych, stanowiąc inspirację dla projektantów na całym świecie.Poniżej zobaczysz dziesięć przykładów UX/UI, które zdobyły uznanie dzięki innowacyjności, użyteczności i pięknemu designowi. Airbnb Airbnb to jeden z najbardziej znanych przykładów udanego projektu UX/UI. Platforma umożliwia wynajem mieszkań i pokoi na […]

Więcej →

UX - 16 stycznia 2025 15:06

Czym różni się UX od CX?

W świecie projektowania doświadczeń, gdzie technologie i potrzeby użytkowników stale ewoluują, często pojawia się pytanie o różnicę między UX (User Experience) a CX (Customer Experience). Te dwa pojęcia bywają mylone, co nie jest zaskakujące – ich zakresy często się przenikają, a granice między nimi mogą wydawać się niejasne. Aby lepiej zrozumieć różnice, warto przyjrzeć się […]

Więcej →

UX - 9 stycznia 2025 15:55

Trendy w UX/UI na rok 2025. Co warto wdrożyć już teraz?

Świat projektowania UX/UI rozwija się w niesamowitym tempie, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania użytkowników, nowe technologie i globalne trendy. W 2025 roku obszar ten stanie się jeszcze bardziej zorientowany na człowieka, dostarczając intuicyjnych, spersonalizowanych i inkluzywnych rozwiązań. Aby nadążyć za zmieniającą się rzeczywistością i pozostać konkurencyjnym na rynku, warto już teraz wdrożyć niektóre z najważniejszych […]

Więcej →