Blog najczęściej kojarzy nam się z internetowym pamiętnikiem. Tymczasem już od dawna blogi wykorzystywane są również z sukcesami w branżach profesjonalnych. Dlatego, niezależnie czy Twoja firma zajmuje się produkcją opon, działa w branży urodowej czy motoryzacyjnej, koniecznie weź pod uwagę założenie firmowego bloga.

W tym artykule przybliżę Ci:
  • Jakie korzyści płyną z prowadzenia bloga firmowego?
  • Czy blog firmowy wpływa na pozycjonowanie strony www?
  • Dlaczego warto wykorzystać bloga do budowy pozycji eksperta?

Co daje blog firmowy na stronie WWW?

Założenie bloga dla już istniejącej strony to niewielka zmiana, która może przynieść ogromne, nie zawsze oczywiste korzyści. Wbrew pozorom, blog to nie tylko internetowa przestrzeń do dzielenia się z czytelnikami swoimi przemyśleniami. Dobrze zaplanowany i prowadzony jest świetną wizytówką i oknem na świat Twojej działalności.

Blog firmowy – Twój sposób na wsparcie pozycjonowania strony i sklepu

Na początek bardzo ważna, a może najważniejsza zaleta posiadania bloga na stronie firmowej — SEO. Aktywne i regularne prowadzenie bloga na Twojej stronie ma nieoceniony wpływ na pozycjonowanie jej w wyszukiwarkach. Blog bowiem to nie tylko możliwość podbicia strony w wyszukiwarkach za pomocą słów kluczowych. Dzięki niemu treści na Twojej stronie są na bieżąco aktualizowane, co wyszukiwarki bardzo lubią. Dzięki prowadzeniu na stronie firmowej bloga, w naturalny sposób zadziałasz na korzyść pozycji strony w wyszukiwarkach.

Jeżeli prowadzisz bloga na skrypcie WordPress, jako pomocnika w optymalizacji wpisów możesz skorzystać z wielu wtyczek. Jedną z nich jest Yoast SEO, którego konfigurację opisaliśmy w naszym wpisie opowiadającym jak zadbać o SEO na blogu.

Podpowiadamy: Prowadząc bloga firmowego pamiętaj o regularności dodawania wpisów. Blog firmowy, który jest często aktualizowany w znacznym stopniu poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania.

Blog ożywi Twoją stronę firmową

Firmowy blog to świetne narzędzie dla każdej branży. Dzięki niemu Twoja strona nabierze “życia” i dodatkowych treści. Jeśli zajmujesz się fotografią, czy makijażem, to każde zlecenie jest inną historią, którą możesz opowiedzieć na swoim blogu. Dla trudniejszych, specjalistycznych branż, blog może stać się znakomitą okazją do podzielenia się ciekawostkami, czy profesjonalnymi artykułami. Przybliżą one Twoim klientom to, w jaki sposób działasz.

Blog firmowy — współczesny pamiętnik każdego przedsiębiorcy

Podziel się sukcesami w swojej firmie na blogu

Każdą firmę tworzą ludzie, wydarzenia, plany, o których warto opowiedzieć klientom. Za pomocą bloga możesz przedstawić historię powstania firmy, informować o ważnych zmianach i nowościach, a także zapoznać klientów z ludźmi, którzy firmę tworzą. Wszystko to sprawi, że — niezależnie jaką branżę reprezentujesz — Twoja firma stanie się bardziej przystępna i zrozumiała dla osób, które odwiedzą stronę firmową

Twoi klienci to także Twoi czytelnicy – pisz dla nich!

Za pomocą bloga możesz również zachęcić Klientów do interakcji, która może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. Ludzie bardzo chętnie wyrażają swoje opinie i dzielą się swoją wiedzą w komentarzach. Możesz to wykorzystać zarówno do celów marketingowych jak i wizerunkowych. Dodatkowo Twoje wpisy wraz z komentarzami innych użytkowników mogą się okazać niezwykle przydatne i pomocne dla potencjalnych Klientów.

Podpowiadamy: Publikując treści na blogu pamiętaj, aby były jak najbardziej zgodne z zapotrzebowaniem Twoich klientów. Bardzo dobrą strategią jest tworzenie wpisów odpowiadających na pytania, które wpisują w wyszukiwarkę internetową.

Zbudujesz wizerunek eksperta

W każdej branży ważny jest profesjonalizm. Klienci chętnie korzystają z usług i kupują produkty od firm, które znają się na swoim fachu, potrafią doradzić i dbają o pozytywny wizerunek swojej działalności. To wszystko oraz więcej może dać Ci blog na stronie firmowej. Możesz na nim pisać specjalistyczne artykuły, poradniki czy porównania produktów i usług. Dzięki temu zwiększysz postrzeganie swojej firmy jako specjalisty w danej dziedzinie, co spowoduje również większe zaufanie.

Podpowiadamy: Podczas przygotowywania fachowych artykułów zadbaj również o ich stronę wizualną. Publikowane teksty możesz wzbogacić o przygotowane infografiki. Szablony graficzne, które posłużą do ich przygotowania, możesz znaleźć w darmowych bankach grafik oraz zdjęć.

Podsumowanie

Wiesz już, dlaczego warto założyć bloga na firmowej stronie internetowej. Nie czekaj zatem i już dziś przemyśl podjęcie takiego kroku — technicznie nie jest to skomplikowane, a jeśli Twoja strona stworzona jest za pomocą WordPress, możesz to zrobić bardzo prosto i samodzielnie z poziomu panelu administracyjnego, gdyż obecnie większość stosowanych w WordPress motywów posiada opcję bloga. Zadbaj zatem o SEO oraz pozytywny wizerunek swojej firmy za pomocą tego przydatnego narzędzia a przekonasz się, jak wiele korzyści może ono przynieść!

Autor:

Ola Gradowska

Mniszka w BOK zenbox.pl. Autorka wielu publikacji w Internecie i prasie. W zenbox.pl od prawie 6 lat. Poza pracą w BOK, wspiera oraz rozbudowuje bazę wiedzy dla Klientów i Mnichów zenbox.pl. Dumna posiadaczka dyplomu z projektowania UX/UI. Prywatnie - nałogowo podróżuje, najczęściej w stronę słońca. W wolnych chwilach pochłania literaturę faktu w każdej formie, spaceruje z psem i gra w gry :)

Może ci się spodobać również

Rocket
WordPress - 23 czerwca 2025 16:02

Jak testować szybkość strony na WordPress?

Krótki czas wczytywania strony jest bardzo ważny dla pozytywnych doświadczeń użytkowników, a także pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule przedstawimy popularne narzędzia do testowania czasu wczytywania, które mogą być pomocne w pracach optymalizacyjnych. Dlaczego ważny jest czas wczytywania strony na WordPress? Długi czas wczytywania strony może zniechęcić użytkowników do jej przeglądania. W dzisiejszych […]

Więcej →

Laptop i ręce człowieka z nakładką tarczy.
Porady - 17 kwietnia 2025 12:28

Zero Trust Security w WordPress: Jak zabezpieczyć stronę przed nieautoryzowanym dostępem?

Bezpieczeństwo stron internetowych to temat, który nigdy nie traci na znaczeniu. W dobie rosnącej liczby ataków hakerskich, wycieków danych i zagrożeń typu brute force, tradycyjne podejście do ochrony stron WordPress może nie być wystarczające. Właśnie dlatego coraz więcej firm i administratorów stron internetowych wdraża model Zero Trust Security. Czym różni się Zero Trust od klasycznych […]

Więcej →

Ściana kodu html
Porady - 14 kwietnia 2025 12:53

Jak działa Git? Przewodnik dla początkujących

Git to jeden z najpopularniejszych systemów kontroli wersji na świecie. Jest używany przez programistów, administratorów systemów i zespoły IT do śledzenia zmian w kodzie i współpracy nad projektami. Dzięki niemu można tworzyć między innymi aplikacje internetowe i łatwo zarządzać w zespole historią plików, cofać zmiany i pracować nad różnymi funkcjami w niezależnych gałęziach. Wielu początkujących […]

Więcej →