Konfiguracja klienta Opera Mail
Korzystanie z poczty w ramach posiadanej usługi hostingowej w Zenbox jest możliwe zarówno w ramach dostępnej w przeglądarce internetowej aplikacji webmail na stronie poczta.zenbox.pl jak i z poziomu klienta poczty zainstalowanego na komputerze. W poniższym poradniki przedstawiamy konfigurację programu pocztowego Opera Mail.
Uwaga: Nie zalecamy korzystania z klienta Opera Mail do obsługi poczty e-mail. Wskazana aplikacja nie jest już wspierana przez producenta. Sugerujemy skorzystać z innego programu pocztowego – na przykład klienta Mozilla Thunderbird.
1. W nowo otwartym oknie wybierz przycisk Dodaj, a następnie w oknie tworzenia nowego konta pocztowego zaznacz Poczta i kliknij przycisk Dalej.
2. W kolejnym oknie tworzenia nowego konta wpisz swoje Imię i Nazwisko oraz podaj własny Adres e-mail do obsługi poczty.
3. W następnym oknie w polu Użytkownik podaj pełny adres e-mail, ustawione przez siebie hasło do poczty oraz wybierz rodzaj konta pocztowego IMAP.
4. W kolejnym oknie tworzenia nowego konta podaj dane do serwera poczty przychodzącej oraz serwera poczty wychodzącej oraz ustaw tryb połączenia.
Serwer poczty przychodzącej: imap.zenbox.pl
Serwer poczty wychodzącej: smtp.zenbox.pl
Pamiętaj: przy serwerze poczty przychodzącej zaznacz opcję: Używaj bezpiecznego połączenia (TLS)
5. Po wprowadzeniu ustawień naciśnij przycisk Zakończ
6. W kolejnym kroku w oknie Zarządzaj kontami zaznacz nowo dodane konto i kliknij w przycisk Właściwości
7. W oknie Właściwości konta przejdź do zakładki Serwery, a następnie wprowadź w Serwerze poczty wychodzącej (SMTP) ustawienia Port na 587
8. Po wprowadzeniu danych wybierz przycisk OK.
Poczta jest już skonfigurowana i gotowa do wysyłki/odbierania wiadomości.