Pomoc/Baza wiedzy
Poczta:

Jak dodać stopkę do wiadomości mailowych korzystając z poczty zenbox?

Aplikacja Webmail, za pośrednictwem której mogą być obsługiwane skrzynki pocztowe, pozwala na tworzenie podpisów/stopek wiadomości dołączanych podczas prowadzonej korespondencji.

Jak dodać nową stopkę

1. Zaloguj się do swojej skrzynki pocztowej na poczta.zenbox.pl

2. W kolejnym kroku przejdź do Ustawień w panelu po lewej stronie ekranu.

3. Z dostępnych zakładek wybierz Tożsamości, a następnie wybierz tożsamość dla której chcesz wprowadzić nową stopkę.

4. Korzystając z formularza uzupełnij dane dotyczące Twojej skrzynki pocztowej. Edytor stopki dostępny jest w sekcji Podpis. Wprowadzone zmiany zachowaj przyciskiem Zapisz.

Formatowanie dla utworzonej stopki

Domyślnie tworzone stopki zapisywane są w formie czystego tekstu bez formatowania, można to jednak zmienić korzystając z edytora HTML.

1. W pierwszym kroku należy aktywować tworzenie wiadomości HTML. W tym celu przejdź do menu Ustawienia po lewej stronie ekranu.

2. Z dostępnych zakładek wybierz Preferencje oraz Tworzenie wiadomości.

3. W wyświetlonym formularzu ustawień przejdź do opcji Twórz wiadomości HTML. Korzystając z listy wyboru wybierz opcję Zawsze. Wprowadzone zmiany zachowaj przyciskiem Zapisz.

4. W kolejnym kroku wróć do ustawień  stopki. Aby rozpocząć formatowanie stopki kliknij na przycisk   , który dostępny jest w nagłówku edytora stopki. 

6. Po uruchomieniu edytora HTML, otrzymasz dostęp do narzędzi pozwalających na pogrubienie, kursywę oraz podkreślenie tekstu, a także dodanie linków oraz wyrównania treści.

Po wprowadzeniu zmian zachowaj je przyciskiem Zapisz.

Jak dodać grafikę do stopki?

W ramach podpisu w stopce udostępniamy również możliwość dołączenia grafik na przykład z logo Twojej firmy.

Podczas przygotowywania grafiki sprawdź czy jej rozmiar nie przekracza 512KB. Jeżeli Twoja grafika przekracza ten limit możesz dokonać jej kompresji na przykład za pomocą darmowego narzędzia online: https://imagecompressor.com/pl/ Po przygotowaniu grafiki oraz jej optymalizacji należy postępować według następujących kroków:

1. Przygotowaną grafikę dla stopki umieścić na serwerze FTP w katalogu public_html Twojej domeny. W przypadku adresu przykladowa-domena.pl ścieżka do jej katalogu wygląda następująco:

 /domains/przykladowa-domena.pl/public_html/

Uwaga: Grafika może zostać wgrana na serwer za pomocą Menagera Plików w Panelu Klienta. Proces ten został opisany w tym poradniku: Jak wgrać plik za pomocą Managera plików w Panelu Klienta.

Po dodaniu grafiki na serwer FTP sprawdź czy wgrana grafika otwiera się prawidłowo. W tym celu wpisz w przeglądarce internetowej adres kierujący do pliku:

http://przykladowa-domena.pl/nazwa-wgrywanego-pliku.jpg

2. Korzystając z edytora stopki uruchom tryb edycji kodu za pomocą widocznego na pasku narzędzi przycisku Wstaw/Edytuj obrazek.

3. W wyświetlonym oknie należy wprowadzić  bezpośredni odnośnik do pliku graficznego, który został wcześniej umieszczony na serwerze w punkcie 1 

Wprowadzone zmiany zapisz przyciskiem Ok.

4. W kolejnym kroku możesz wprowadzić dodatkową korektę dla wielkości dodawanej grafiki. W tym celu zaznacz grafikę, a następnie korzystając z punktów znajdujący się na jej krawędziach dostosuj jej rozmiar.

Wprowadzone zmiany zachowaj przyciskiem Zapisz.

Uwaga: Jeżeli mimo zapisania zmian przyciskiem Zapisz, zmiany nie są widoczne odśwież stronę przyciskiem F5 na klawiaturze, a następnie ponownie przejść do edycji stopki.