[Rozwiązane] Problemy z funkcjonowaniem poczty
Dzisiaj od godziny 8:15 zaczęły pojawiać się problemy z działaniem poczty, administratorzy natychmiast przystąpili do działania.
O godzinie 9:21 został rozwiązany problem z Klientami pocztowymi, natomiast o 9:49 przywróciliśmy pełne działanie webmail.
Błąd został odnaleziony w oprogramowaniu rozdzielającym ruch do klastra serwerów MySQL w momencie awarii jednego z serwera w klastrze i konfiguracja została poprawiona.
Przy okazji udało się zdiagnozować losowo występujący błąd przy korzystaniu z poczta.zenbox.pl, który powodował wydłużone ładowanie niektórych wiadomości.
Tutaj problem spowodowany był zwiększoną ilością połączeń do jednego z serwerów utrzymujących aplikacje poczta.zenbox.pl (webmail). Serwery webmail działają w klastrze, a ruch do nich rozdzielanych jest przez loadbalancery stąd losowość problemu. Jeden webmail działał stabilniej od drugiego ale na granicy naszych progów w monitoringu stąd problem było ciężko zlokalizować.
Obecnie wszystkie usługi działają prawidłowo, jednocześnie powinny działać szybciej i sprawniej niż do tej pory.
Przepraszamy za wszelkie problemy i w razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.