Błąd SPF 550 przy wysyłce wiadomości
Poradnik ten jest tylko i wyłącznie dla Klientów którzy korzystają z obsługi poczty na naszych serwerach. Jeżeli poczta jest obsługiwana przez inne serwery niż Zenbox należy skontaktować się z administratorem serwerów pocztowych.
Kod błędu SPF 550 oznacza iż konfiguracja poczty po stronie domeny nie jest poprawna. Jeżeli domena jest ustawiona na DNS zenbox – ns1.zenbox.pl oraz ns2.zenbox.pl należy wykonać następujące operacje:
1. Zaloguj się do Panelu Klienta.
2. Następnie przejdź do menu Paczki pocztowe oraz Rekordy MX.
3. Wybierz domenę z którą odnotowywany jest problem w działaniu poczty.
4. Po wybraniu domeny wyświetli się lista rekordów DNS.
5. Korzystając z dostępnego formularza przejdź do sekcji Zmień dostawcę poczty. Za pomocą rozwijanego menu wybierz opcję Poczta zenbox (domyślnie), oraz zapisz zmiany przyciskiem Zapisz.
Uwaga: Jeżeli wskazana zmiana przywróci domyślne ustawienia rekordów MX oraz rekordu TXT dla SPF w Zenbox.pl
W przypadku, kiedy Twoja domena nie kieruje na nasze serwery DNS ns1.zenbox.pl oraz ns2.zenbox.pl, a jedynie rekordem A, należy dokonać aktualizacji rekordów MX oraz TXT po stronie strefy DNS na którą kieruje domena. Rekordy, które należy zastosować to:
Domena | Typ Rekordu | Priorytet | Wartość |
mojadomena.pl. | MX | 10 | mx1.zenbox.pl. |
mojadomena.pl. | MX | 20 | mx2.zenbox.pl. |
mojadomena.pl. | MX | 30 | mx3.zenbox.pl. |
mojadomena.pl. | TXT | „v=spf1 a mx include:_spf.zenbox.pl -all„ |
Uwaga: Podczas dodawania rekordów zwróć uwagę, aby nazwy hostów były zakończone kropkami – chyba, że panel zarządzania strefą DNS domeny ich nie wymaga. Pamiętaj również, aby wartość rekordu TXT była dodawana w cudzysłowie.