Przetestuj nasz hosting
bezpłatnie przez 14 dni.

Hosting www

649 zł

49za pierwszy rok

Pomoc/Baza wiedzy
Komunikaty błędów:

Błąd SPF 550 przy wysyłce wiadomości

Poradnik ten jest tylko i wyłącznie dla Klientów którzy korzystają z obsługi poczty na naszych serwerach. Jeżeli poczta jest obsługiwana przez inne serwery niż Zenbox należy skontaktować się z administratorem serwerów pocztowych.

Kod błędu SPF 550 oznacza iż konfiguracja poczty po stronie domeny nie jest poprawna. Jeżeli domena jest ustawiona na DNS zenbox – ns1.zenbox.pl oraz ns2.zenbox.pl należy wykonać następujące operacje:

1. Zaloguj się do Panelu Klienta.

2. Następnie przejdź do menu Paczki pocztowe oraz Rekordy MX.

3. Wybierz domenę z którą odnotowywany jest problem w działaniu poczty.

4. Po wybraniu domeny wyświetli się lista rekordów DNS.

5. Korzystając z dostępnego formularza przejdź do sekcji Zmień dostawcę poczty. Za pomocą rozwijanego menu wybierz opcję Poczta zenbox (domyślnie), oraz zapisz zmiany przyciskiem Zapisz.

Uwaga: Jeżeli wskazana zmiana przywróci domyślne ustawienia rekordów MX oraz rekordu TXT dla SPF w Zenbox.pl 

W przypadku, kiedy Twoja domena nie kieruje na nasze serwery DNS ns1.zenbox.pl oraz ns2.zenbox.pl, a jedynie rekordem A, należy dokonać aktualizacji rekordów MX oraz TXT po stronie strefy DNS na którą kieruje domena. Rekordy, które należy zastosować to:

DomenaTyp RekorduPriorytetWartość
mojadomena.pl.MX10mx1.zenbox.pl.
mojadomena.pl.MX20mx2.zenbox.pl.
mojadomena.pl.MX30mx3.zenbox.pl.
mojadomena.pl.TXT 

„v=spf1 a mx include:_spf.zenbox.pl -all

Uwaga: Podczas dodawania rekordów zwróć uwagę, aby nazwy hostów były zakończone kropkami – chyba, że panel zarządzania strefą DNS domeny ich nie wymaga. Pamiętaj również, aby wartość rekordu TXT była dodawana w cudzysłowie.