Każdy sklep internetowy wymaga niezawodnej komunikacji z klientami. Domyślnie w aplikacji PrestaShop wiadomości są wysyłane poprzez funkcję mail(), przez co nie są dodatkowo autoryzowane i mogą trafiać do spamu. Aby rozwiązać ten problem, można skonfigurować wysyłkę wiadomości bezpośrednio ze skrzynki pocztowej poprzez protokół SMTP. W tym artykule dowiesz się krok po kroku jak wykonać taką konfigurację.

Uwaga! Przedstawione w niniejszym artykule konfiguracje, zostały wykonane w PrestaShop 8.2.0. Jeśli posiadasz inną wersję aplikacji, konfiguracja może się różnić.

Jak sprawdzić adres e-mail sklepu w PrestaShop?

Zanim przejdziesz do konfiguracji SMTP, bardzo ważne jest, aby zweryfikować adres e-mail sklepu. Mianowicie adres ten musi być tożsamy z adresem e-mail w konfiguracji SMTP. W przeciwnym wypadku wiadomości nie będą wysyłane. Aby dokonać takiej weryfikacji i ewentualnej zmiany, wykonaj poniższe kroki.

1. Zaloguj się do panelu administratora aplikacji PrestaShop.

2. Przejdź do zakładki Preferencje -> Kontakt.

PrestaShop

3. Wybierz menu Sklepy, a następnie w sekcji Dane kontaktowe, w polu Adres e-mail, sprawdź czy wprowadzony adres jest tożsamy z tym, którego chcesz używać do wysyłania wiadomości. Jeśli nie, wprowadź odpowiednia zmianę, a następnie kliknij w przycisk Zapisz, aby zapisać zmiany.

PrestaShop

Jeśli jeszcze nie posiadasz skrzynki pocztowej, którą chciałbyś wykorzystywać do obsługi sklepu, możesz ją utworzyć zgodnie z poradnikiem Jak utworzyć nowe konto e-mail?

Konfiguracja wysyłki wiadomości poprzez SMTP w PrestaShop

Po weryfikacji i ewentualnej zmianie adresu e-mail sklepu, możesz już przejść do konfiguracji wysyłki wiadomości poprzez SMTP. W tym celu wykonaj poniższe kroki.

1. Zaloguj się do panelu administratora aplikacji PrestaShop.

2. Przejdź do zakładki Zaawansowane -> E-mail.

PrestaShop

3. W sekcji E-mail zaznacz opcję Użyj własnych ustawień SMTP i wprowadź następujące informacje:

Wyślij e-maile do: Wskaż gdzie mają być wysyłane wiadomości od klientów.
Nazwa domeny mailowej: Wpisz nazwę domeny, w której jest utworzona twoja skrzynka
Serwer SMTP: smtp.zenbox.pl
Nazwa użytkownika SMTP: Wprowadź pełny adres e-mail (np. przykład@przykładowa_domena.pl)
Hasło SMTP: Wprowadź hasło do skrzynki pocztowej
Szyfrowanie: TLS
Port: 587

Pozostałe ustawienia możesz pozostawić domyślne lub dostosować do swoich preferencji.

PrestaShop

Po wprowadzeniu zmian kliknij w przycisk Zapisz, aby je zapisać.

Uwaga! Jeśli korzystasz z poczty u zewnętrznego dostawcy, wówczas powinieneś użyć danych do konfiguracji SMTP od swojego dostawcy.

4. Przejdź do sekcji Test konfiguracji e-maila, która jest widoczna pod konfiguracją SMTP i kliknij w przycisk Wyślij wiadomość testową. Jeśli konfiguracja została wprowadzona prawidłowo, zobaczysz komunikat jak w poniższym przykładzie.

PrestaShop

Tym samym konfiguracja została pomyślnie wykonana.

Jak włączyć wysyłkę wiadomości od klientów na adres e-mail w PrestaShop?

Wykonałeś prawidłową konfigurację, ale zastanawiasz się dlaczego wiadomości od klientów nie trafiają na Twoją skrzynkę? Dzieje się tak, ponieważ domyślnie w PrestaShop wiadomości od klientów nie są wysyłane na skrzynkę, a jedynie dostępne w panelu administratora, w zakładce Obsługa klienta. Abyś otrzymywał takie wiadomości na skrzynkę pocztową, wykonaj poniższe kroki.

1. Zaloguj się do panelu administratora aplikacji PrestaShop.

2. Przejdź do zakładki Moduły -> Menedżer modułów.

PrestaShop

3. Znajdź moduł Formularz kontaktpey i kliknij w przycisk Konfiguruj.

PrestaShop

4. Pod polem Odbieraj wiadomości od klientów pocztą e-mail kliknij w przycisk, aby zmienić ustawienie na Tak, a następnie kliknij w Zapisz, aby zapisać zmiany.

PrestaShop

Od teraz wiadomości od klientów będą wysyłane także na adres e-mail.

Podsumowanie

Uruchomienie wysyłki wiadomości poprzez SMTP w PrestaShop zapewni niezawodną komunikację z klientami. Wiadomości wysyłane bezpośrednio ze skrzynki pocztowej będą dodatkowo autoryzowane, co powinno zmniejszyć ryzyko klasyfikowania ich jako spam.

Autor:

Łukasz Szczerbakowski

Może ci się spodobać również

Porady - 13 października 2025 21:13

Optymalizacja WooCommerce

Dlaczego optymalizacja WooCommerce jest kluczowa? WooCommerce to niezwykle elastyczna i popularna wtyczka sklepu internetowego w WordPress. Pozwala dodać koszyk, obsługę płatności, zarządzanie produktami – niemal wszystko, czego potrzebuje sklep online, ale ta elastyczność ma swoją cenę: wydajność. W miarę rozwoju sklepu, dochodzi co raz więcej produktów, klientów a wraz z tym rośnie liczba zapytań do […]

Więcej →

Porady - 9 października 2025 9:24

Klonowanie WordPress za pomocą wtyczki Duplicator

Podstawowym i zalecanym sposobem klonowania strony opartej na WordPress w Zenbox jest skorzystanie z opcji Klonowanie dostępnej w sekcji Aplikacje (Installatron) (Jak wykonać klona strony opartej o WordPress za pomoca Installatrona). Narzędzie to w większości przypadków działa sprawnie i pozwala szybko przenieść stronę pod nowy adres. Zdarza się jednak, że podczas procesu mogą wystąpić błędy […]

Więcej →

Rocket
WordPress - 23 czerwca 2025 16:02

Jak testować szybkość strony na WordPress?

Krótki czas wczytywania strony jest bardzo ważny dla pozytywnych doświadczeń użytkowników, a także pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule przedstawimy popularne narzędzia do testowania czasu wczytywania, które mogą być pomocne w pracach optymalizacyjnych. Dlaczego ważny jest czas wczytywania strony na WordPress? Długi czas wczytywania strony może zniechęcić użytkowników do jej przeglądania. W dzisiejszych […]

Więcej →