W repozytorium WordPressa znajdziemy bardzo dużo różnych wtyczek, które rozbudują naszą stronę o nowe funkcje. Pomogą nam również zoptymalizować stronę albo polepszą jej pozycję w Google. Wtyczek do WordPressa oferujących te same funkcje jest wiele. Czasem ciężko jest wybrać tę jedną, jedyną odpowiednią dla nas. Pracuję z WordPressem już ponad 15 lat i przez ten czas przetestowałem wiele wtyczek. W dzisiejszym wpisie na naszym blogu chcę pokazać wtyczki do WordPressa, bez których nie wyobrażam sobie mojej strony opartej o ten popularny system CMS.

Wtyczki do WordPressa!

Wtyczki do WordPressa, które musisz mieć!
Wtyczki do WordPressa – Photo by Stephen Phillips on Unsplash

1. Yoast SEO – SEO dla WordPressa

Yoast SEO jest zainstalowany na ponad 5 mln stron opartych o WordPress. Jest to zdecydowanie najpopularniejsza wtyczka do WordPressa. Pomoże nam ona pozycjonować naszą stronę w wyszukiwarkach. Dzięki Yoast SEO będziemy mogli w prosty sposób zarządzać tytułami oraz opisami naszych podstron w wyszukiwarce oraz  mapą strony. Dodatkowo we wtyczce znajdziemy ustawienia Open Graph. Zarządzają one podglądem, gdy udostępniamy stronę na przykład na Facebooku czy Twitterze. Ponadto wtyczka zawiera opcje indeksowania treści oraz możliwość tworzenia menu okruszkowego (breadcrumbs). Samo zainstalowanie Yoast SEO na naszej stronie, w żaden sposób nie wpłynie na naszą pozycję w Google. Po instalacji trzeba poświęcić trochę czasu na konfigurację wtyczki, a później na uzupełnienie danych SEO naszych podstron. Całe zarządzanie jest bardzo proste oraz przyjemne w użyciu.

2. Contact Form 7 – formularz dla WordPressa

Kolejna wtyczka, bez której nie wyobrażam sobie swojej instalacji WordPress również znajduje się na ponad 5 mln stron opartych o blogowy system CMS WordPress. Chcemy, aby użytkownicy naszej strony mogli się z nami skontaktować. Podawanie adresu e-mail na naszej stronie nie zawsze jest dobrym pomysłem. Później może nas czekać fala spamu z różnymi ofertami, niekoniecznie nas interesującymi. Contact Form 7 to niezwykle proste narzędzie do stworzenia formularza kontaktowego, dzięki któremu użytkownicy naszej strony będą mogli wysłać zapytanie na nasz adres mailowy. Wtyczka jest prosta w konfiguracji. Pozwala nam dodać różne rodzaje pól do formularza oraz sprawdza czy pola zostały poprawnie wypełnione. Contact Form 7 ma od razu wbudowaną integrację ReCaptcha, więc nie musimy obawiać się, że będziemy masowo otrzymywać wiadomości od różnego rodzaju botów.

Przy okazji Contact Form 7 warto wspomnieć o wtyczce Easy WP SMTP, która pozwala skonfigurować wysyłanie wiadomości e-mail ze strony za pomocą serwera SMTP, a nie PHP mail. Easy WP SMTP szczególnie przydaje się w momencie, gdy korzystamy z WooCommerce. Nie chcemy wtedy, aby wiadomości e-mail z naszego sklepu przychodziły do folderu SPAM w skrzynkach pocztowych naszych klientów.

3. LiteSpeed​​ Cache dla WordPress

Prędkość naszej strony jest bardzo ważna dla naszych użytkowników, jak i dla naszego SEO. Hosting w zenbox.pl jest oparty na serwerze LiteSpeed. Dlatego naszym klientom do optymalizacji i przyspieszania stron polecamy wtyczkę LiteSpeed​​ Cache. Wtyczka korzysta z pamięci podręcznej na poziomie serwera oraz zawiera wiele funkcji do optymalizacji naszej strony. Między innymi minifikację CSS, JavaScript oraz HTML, lazyload images, asynchroniczne ładowanie CSS i JS oraz automatyczna optymalizacja obrazków dodawanych do naszej strony. Wtyczka LiteSpeed Cache dla WordPress obsługuje MultiSite oraz jest kompatybilna z najpopularniejszymi wtyczkami dla WordPressa. w tym z wcześniej wspomnianym Yoast SEO oraz z wtyczką do tworzenia sklepów WooCommerce. To zdecydowanie wtyczka, która powinna znaleźć się na każdej stronie opartej o WordPress.

4. Yet Another Related Posts Plugin

Gdy już jakiś użytkownik trafi na naszą stronę, to chcemy go zatrzymać na naszej witrynie jak najdłużej. Przydatną okaże się wtedy wtyczka Yet Another Related Posts Plugin, która wyświetla powiązane artykuły pod naszymi wpisami. YARPP jest bardzo prosta w konfiguracji, a powiązane posty możemy ustawić tak, że będą wyświetlały się na podstawie podobnych tytułów, słów kluczowych, kategorii czy tagów. Możemy kontrolować ilość wyświetlanych postów oraz sposób ich wyświetlania.

5. Advanced Custom Field

Na koniec wtyczka, która przyda się każdemu twórcy motywów do WordPressa. Ja nie wyobrażam sobie bez niej pracy nad nowymi stronami. Advanced Custom Field, czyli zaawansowane własne pola, to wtyczka, dzięki której w prosty sposób rozbudujemy nasz motyw WordPress o nowe funkcje. Dodawanie zaawansowanych własnych pól do naszego panelu administracyjnego jest bardzo proste i odbywa się za pomocą wizualnego edytora w wp-admin. Natomiast dodanie stworzonych pól do naszego motywu już nie jest takie proste. Dlatego nie jest to wtyczka dla każdego. Żeby wyświetlić własne pola w motywie, musimy posiadać wiedzę na temat tego, jak edytować motyw WordPress oraz znać podstawy HTML i CSS. Niemniej warto zainteresować się ACF, gdyż pozwala rozbudować naszą stronę o nowe funkcje, bez dodawania ogromnej ilości wtyczek z niepotrzebnym kodem.

Autor:

Mateusz Wasilewski

Może ci się spodobać również

Porady - 6 grudnia 2024 10:48

Jak AI pomaga w zarządzaniu komentarzami i moderacji treści na stronach?

Moderacja treści na stronach internetowych bywa czasochłonna i wymaga uwagi. AI zmienia ten proces, umożliwiając szybsze i skuteczniejsze zarządzanie komentarzami, wykrywanie spamu oraz poprawę zaangażowania społeczności. Wykrywanie spamu – pierwsza linia obrony Spam w komentarzach to problem, który dotyka niemal każdą stronę internetową. Wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego, AI analizuje setki tysięcy wzorców, aby wykryć niechciane […]

Więcej →

UX - 5 grudnia 2024 13:48

Projektowanie dla różnorodnych grup użytkowników

Współczesne projektowanie UX/UI coraz bardziej koncentruje się na tworzeniu rozwiązań, które są dostępne i użyteczne dla jak najszerszego grona użytkowników. W świecie, gdzie różnorodność demograficzna, kulturowa i technologiczna jest coraz bardziej widoczna, projektowanie inkluzywne staje się nie tylko trendem, ale wręcz koniecznością. Jakie wyzwania stawia przed projektantami ta różnorodność? Jak tworzyć produkty, które będą odpowiadały […]

Więcej →

Porady - 3 grudnia 2024 15:37

AI w optymalizacji obrazów i multimediów na stronach internetowych

Optymalizacja multimediów to jeden z kluczowych elementów zapewniających wydajność i funkcjonalność strony internetowej. Sztuczna inteligencja  otwiera nowe możliwości w tej dziedzinie, automatyzując procesy i wprowadzając rozwiązania, które oszczędzają czas i zasoby. Dowiedz się jak dokładnie AI wspiera optymalizację obrazów i multimediów, szczególnie na popularnych platformach CMS, takich jak WordPress! Znaczenie optymalizacji multimediów Zbyt duże pliki […]

Więcej →