Informacji w sieci przybywa z minuty na minutę. Jest już prawie 644 275 754 aktywnych witryn w internecie i ta liczba ciągle wzrasta. Czasem zalewa nas fala bezwartościowych linków.  Jak w tym gąszczu informacji znależć tą jedną jedyną, która jest nam w danym momencie potrzebna?

Jeśli nie raz stałeś przed takim dylematem to mam dla Ciebie kilka trików, które pomogą Ci zaoszczędzić czas i energię.

Google nie rozróżnia małych i dużych liter

Szkoda Twojego czasu na wciskanie dodatkowych przycisków. Wyniki wyszukiwania dla hasła „Wielka Brytania” będą takie same jak dla „wielka brytania”.

Umieszczaj szukaną frazę w cudzysłowie

[zenquote position=”right”]Dzięki ujęciu frazy w cudzysłów Google ogranicza wyniki tylko do zawierających słowa w określonym szyku i formie gramatycznej[/zenquote]
Jeśli wpisujesz dwu członową frazę np. firma hostingowa w Google to otrzymasz wszystkie strony, na których występują te słowa. Jeśli ujmiesz je w cudzysłów otrzymasz strony gdzie słowo hostingowa poprzedzone jest słowem firma, czyli dokładnie to czego szukałeś bez dodatkowych słów pomiędzy.

Korzystaj ze znaków + i –

Jeśli chcesz wyszukać treści związane tylko i wyłącznie z zespołem Kombi, powinieneś po tym wyrazie postawić znak minus. Kombi -samochód, używając takiej frazy masz pewność, że Google nie zaproponuje Ci stron związanych z samochodami.

google1

Ograniczenie wyników do jednej domeny

Jeśli chcesz przeszukać konkretną domene pod kątem interesujących Cie treści wpisz “unikani użytkownicy” site:zenbox.pl . Ten operator ma istotne zastosowanie również wtedy gdy chcemy sprawdzić ile mniej więcej podstron zindeksował Google w ramach danej strony www np. site:zenbox.pl ma ok 238 wyników w 0,15 sekund.

Określony typ plików

Jeśli interesują Cie konkretne typu dokumentów użyj modyfikatora filetype i trzyliterowego skrótu pliku. Dzięki temu wyszukasz tylko i wyłącznie np. dokumenty PDF: “Zakamarki Marki” filetype:pdf.

Wyszukiwanie dwóch równoważnych fraz

Wyszukiwarka Google domyślnie szuka wszystkich słów wpisanej frazy, dlatego jeśli szukasz dwóch słów o równoległej dla Ciebie wartości wpisz pomiędzy nimi słówo OR np. ciasto „porzeczkowe OR truskawkowe”.

Konwersja jednostek, walut i działania matematyczne

Jeśli potrzebujesz przeliczyć jednostki długości, wagi, masy i wielu innych Google również przychodzi z pomocą. Po prostu wpisz je w polu wyszukiwania np. 24 km w milach.
Jeśli potrzebujesz obliczyć działanie matematyczne wystarczy wpisać je w wyszukiwarce np. 2*2. Wbudowany kalkulator w Google obliczy je za Ciebie.
Możesz też korzystać z przelicznika walut wbudowanego w wyszukiwarkę Google. Po wpisaniu w polu wyszukiwania przeliczenie, którego chcesz dokonać np. 230 PLN w EUR otrzymasz odpowiedź na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania.

230 PLN TO EUR   Szukaj w Google

Wyszukiwanie podobnych stron

Jeśli szukasz stron pokrewnych do tej którą już znasz użyj słowa related: i adres strony np. related:zenbox.pl. Otrzymasz wtedy podobne strony związane z hostingiem i serwerami.

Czas na świecie

Jeśli nagle zaciekawi Cię, która jest teraz godzina w Japoni wystarczy wpisać w Google time Japan i twoja ciekawość zostanie zaspokojona.

Autor:

root

Może ci się spodobać również

Bez kategorii - 30 stycznia 2025 15:14

Jak przeprowadzać skuteczne testy użyteczności bez dużego budżetu?

Testy użyteczności to kluczowy element procesu projektowania UX, który pozwala na zrozumienie, jak użytkownicy wchodzą w interakcję z produktem i jakie napotykają trudności. W idealnym świecie każdy zespół projektowy miałby dostęp do rozbudowanego laboratorium testowego, zaawansowanych narzędzi analitycznych i budżetu pozwalającego na przeprowadzanie badań na dużą skalę. W rzeczywistości jednak większość zespołów UX, zwłaszcza w […]

Więcej →

UX - 23 stycznia 2025 13:05

10 najbardziej inspirujących przykładów UX/UI

Świat projektowania UX/UI to dynamiczna dziedzina, która stale się rozwija. Niektóre projekty wyróżniają się na tle innych, stanowiąc inspirację dla projektantów na całym świecie.Poniżej zobaczysz dziesięć przykładów UX/UI, które zdobyły uznanie dzięki innowacyjności, użyteczności i pięknemu designowi. Airbnb Airbnb to jeden z najbardziej znanych przykładów udanego projektu UX/UI. Platforma umożliwia wynajem mieszkań i pokoi na […]

Więcej →

UX - 16 stycznia 2025 15:06

Czym różni się UX od CX?

W świecie projektowania doświadczeń, gdzie technologie i potrzeby użytkowników stale ewoluują, często pojawia się pytanie o różnicę między UX (User Experience) a CX (Customer Experience). Te dwa pojęcia bywają mylone, co nie jest zaskakujące – ich zakresy często się przenikają, a granice między nimi mogą wydawać się niejasne. Aby lepiej zrozumieć różnice, warto przyjrzeć się […]

Więcej →