Od wczoraj do niedawna trwała awaria poczty, do której znacząco przyczyniło się generowanie gigantycznego ruchu przez spamerów. Na szczęście problem został już w pełni rozwiązany. W tym wpisie odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania oraz przedstawiamy szczegóły problemów w krótkim filmie.
1. Czy maile, które wysłałem/am do tej pory dotrą w końcu do adresatów?
Jeśli po wysłaniu maila wyświetlił się komunikat „Wiadomość została wysłana” i nie otrzymałeś/aś zwrotki o nieudanym dostarczeniu wiadomości, z pewnością dotrze w końcu do adresata. Gdybyś później otrzymał/a maila zwrotnego z informacją mówiącą, że w danej chwili nie można wysłać wiadomości, najlepiej będzie powtórzyć wysyłkę.
2. Czy wysłane do mnie maile trafią w końcu do mojej skrzynki odbiorczej?
W tym wypadku nie powinno być żadnych problemów i wszystkie wiadomości powinny do Ciebie dotrzeć, ale może zdarzyć się, że nadawca otrzyma zwrotkę maila i będzie musiał powtórzyć wysyłkę. Z tym, że są to bardzo sporadyczne przypadki nie wynikające z awarii, lecz z prowadzonych wczoraj działań naprawczo-diagnostycznych.
3. Dlaczego wszystkie maile pobierają mi się ponownie?
Niestety po wykonaniu przez nas resetu serwera takie sytuacje mogą wystąpić, ale jedynie w przypadku łączenia się przy pomocy POP3 i przechowywania kopii wiadomości na serwerze.
4. Kiedy problem zostanie całkowicie wyeliminowany?
Problem został już wyeliminowany praktycznie w całości. Gdyby jednak pojawiały się pojedyncze przypadki problemów, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod: kontakt@zenbox.pl.
5. Co zamierzacie zrobić, aby nie było ponownych problemów?
Jako, że w dużym stopniu do problemów przyczynił się wzrost ataków spamerów, w ciągu dwóch tygodni zostanie wprowadzone rozwiązanie SpamExperts, które rozwiąże wszystkie problemy ze spamem.