Wiemy już czym jest projektowanie skoncentrowane na użytkowniku, zapoznaliśmy się z terminami UX i UI. Tym razem sprawdzimy, dlaczego warto inwestować w takie działania i jaki mają one wpływ na biznes. Omówimy również, jak może się skończyć działalność, która nie uwzględnia potrzeb użytkownika.
- Korzyści płynące z UX/UI
- Jak zwiększyć sprzedaż
- Dlaczego Klienci Cię polubią
- Jak oszczędzić pieniądze i uniknąć błedów
Być może, pierwszą myślą, jaka pojawia się wśród przedsiębiorców, którzy nie mieli nigdy styczności z projektowaniem UX/UI, jest – „kolejny, niepotrzebny, kosztowny wymysł”. Okazuje się jednak, że kosztowne może być ignorowanie go, o czym może świadczyć wiele przykładów z przeszłości. Nie bez powodu również, największe i najbardziej dochodowe firmy na świecie, mają na punkcie UX/UI prawdziwego bzika. Dlaczego?
Odpowiedź jest bardzo prosta. Każda działalność, która ma na celu sprzedaż produktów lub usług, sprzedaje je ludziom. Dlatego też tak ważne jest dokładne zbadanie potrzeb potencjalnych Klientów. Dzięki temu, możemy sprzedawać efektywniej i skuteczniej. Dobrze zaprojektowany produkt lub usługa to taki, który odpowiada na potrzeby i oczekiwania użytkowników.

Podstawy i ogólny zarys tematu już znamy. Przejdźmy zatem do omówienia konkretnych zalet projektowania UX/UI, które przekonają Cię, że warto w nie zainwestować.
Poprawisz wizerunek firmy
Tak, UX/UI jest od kilku lat bardzo modnym trendem, ale jak już wiesz – nie bez powodu. Dlatego, inwestycja w takie projektowanie zdecydowanie poprawi wizerunek Twojej firmy, nie tylko w oczach branży, ale przede wszystkim w oczach Klientów. Klient, który zauważy, że dbasz o jego potrzeby i dobre samopoczucie podczas korzystania z Twojego produktu będzie lojalny i chętnie poleci Cię znajomym.
Oszczędzisz pieniądze
Dzięki przemyślanemu projektowi, unikniesz sytuacji, gdy konieczne będzie wprowadzanie poprawek, dostosowywanie produktu do potrzeb użytkownika, kiedy produkt będzie już w sprzedaży. Unikniesz też błędów, które wykryte zbyt późno mogą okazać się bardzo kosztowne, a ich naprawienie czasochłonne.
Poprawisz pozycjonowanie
Tak! Dobrze zaprojektowana strona, przyjazna użytkownikowi, prosta w obsłudze i intuicyjna sprawi, że użytkownik spędzi na niej więcej czasu, zwiększy się też konwersja, a Twoja strona zyska lepszą pozycję w wyszukiwarkach.

Klienci Cię polubią!
Nawet użytkownik, który nie ma pojęcia o projektowaniu UX/UI poczuje, że strona jest przyjazna i dobrze zaprojektowana. Na tym właśnie to polega – Ty projektujesz i uwzględniasz potrzeby użytkownika, a on docenia to lojalnością i korzystaniem z usługi, która spełnia jego oczekiwania, ułatwia mu osiągnięcie celu i nie stwarza niepotrzebnych problemów przy użytkowaniu. Klienci są najwierniejsi markom, które uznają za przyjazne.
Zwiększysz sprzedaż
Naturalną konsekwencją poprzedniego punktu jest zwiększenie sprzedaży. Klient, który lubi i ceni markę chętniej korzysta z jej oferty, a o to przecież chodzi w biznesie! Istotny jest tu nie tylko atrakcyjny design, ale przede wszystkim intuicyjny interfejs, łatwa nawigacja, jasna komunikacja. Wszystko to sprawia, że użytkownik nie irytuje się podczas zakupów, chętniej spędza czas na stronie i finalnie dokonuje zakupu.
Jak widzisz, UX i UI to nie tylko modny trend, ale przede wszystkim metoda na nawiązanie bliższej relacji z użytkownikiem, która skutkuje lepszym wizerunkiem marki i zwiększeniem sprzedaży. Traktuj ją zatem nie jak drogą fanaberię, a inwestycję w sukces swojego biznesu. Korzyści płynące z UX/UI są naprawdę nieocenione!