Prowadzisz dla swojego sklepu kampanie reklamowe na Facebooku, ale nie zintegrowałeś jeszcze swojej strony z Pikselem? Robisz to źle! W tym wpisie dowiesz się, czym jest Facebook Piksel oraz dlaczego mierzenie skuteczności reklam i odzyskiwanie porzuconych koszyków zakupowych jeszcze nigdy nie było tak łatwe.

W tym artykule przybliżę Ci:
  • Co to jest Piksel Facebooka?
  • W jaki sposób działa Piksel?
  • Jak dodać go na stronie WordPress?

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka jest specjalnym narzędziem analitycznym dostarczonym przez firmę Meta (dawniej Facebook). W dużym uproszczeniu Piksel łączy Twoją stronę internetową z kontem reklamowym na Facebooku. Zbierane za jego pomocą dane możesz wykorzystać, aby mierzyć i poprawić wyniki prowadzonych kampanii reklamowych, tworzyć kreacje reklam retargetingowych, a nawet zoptymalizować proces sprzedażowy na stronie.

Skonfigurowany Piksel działa na Twojej stronie internetowej w tle, rejestrując wszystkie czynności, jakie wykonuje użytkownik. Zbierane w ten sposób dane można podzielić na dwie grupy: konwersje oraz zdarzenia.

Podpowiadamy: Zbierane przez Piksel dane możesz wykorzystać do lepszego zrozumienia odbiorców Twoich reklam. Zebrane w ten sposób zestawy danych pokażą Tobie również wpływ marketingu w mediach społecznościowych na wyniki konwersji Twojej strony internetowej.

W jaki sposób działa Piksel Facebooka?

Wspomniana konwersja to tak w zasadzie zdarzenie, które można określić jako najbardziej pożądane przez reklamodawcę. Może być to na przykład transakcja w sklepie internetowym lub wypełnienie formularza kontaktowego.

Zdarzenie jest natomiast wynikiem pewnego działania, które zostało wykonane przez użytkownika na stronie internetowej. Zwróć jednak uwagę, że nie zawsze wykonane zdarzenie będzie prowadziło do natychmiastowej konwersji – ta może być przecież poprzedzona wieloma zdarzeniami. Takimi działaniami może być na przykład samo dodanie do koszyka, który został później porzucony lub dojście do podsumowania zamówienia, które zostało porzucone przed finalizacją zakupu będącego konwersją.

Podpowiadamy: Dobrym przykładem, który może zobrazować działanie konwersji oraz zdarzeń rejestrowanych przez piksela jest proces zakupowy w sklepie internetowym:

Przejście na stronę produktu z reklamy, kliknięcie przycisku dodaj do koszyka, wypełnienie formularza zamówienia to zdarzenia.

Opłacenie produktu oraz jego zakup jest zarówno zdarzeniem jak i konwersją, czyli osiągnięciem założonego celu.

Dzięki danym zbieranym przez Piksel możesz więc wrócić do użytkowników, którzy zatrzymali się na pewnym etapie lejka zakupowego. Będą to częstokroć wszystkie osoby, które dodały produkt do koszyka, ale nie sfinalizowały transakcji. Dzięki posiadanej wiedzy możesz stworzyć dla nich odpowiednią kreację reklamową zapraszającą do ponownego odwiedzenia Twojego sklepu lub oferującą dodatkowy kod promocyjny, z którego może skorzystać kupujący.

Podpowiadamy: Ciekawym przykładem może być również wykorzystanie danych do ponownego kontaktu z kupującym, który osiągnął cel — dokonał zakupu. W takim kontakcie możesz zaprosić go do skorzystania z bazy wiedzy na stronie lub artykułami na blogu, aby mógł zapoznać się z możliwościami zakupionego produktu.

Zatem dzięki PIkselowi możesz, między innymi:

  • lepiej dotrzeć do konkretnych odbiorców swoich treści, celując swoje reklamy do określonych odbiorców 
  • zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym i reagować na porzucone koszyki zakupowe,
  • zaplanować kolejne działania marketingowe, analizując wyniki i efekty uruchomionych kampanii reklamowych,
  • budować społeczność oraz świadomość marki,
  • zdarzenia związane z wyświetlaniem witryny, czasem spędzonym na stronie, procesem zakupowym

Piksel rozpoczyna swoją pracę na Twojej stronie natychmiast po uruchomieniu integracji. Wraz z chwilą jego uruchomienia będziesz mógł dotrzeć do osób które trafiły na Twoją stronę internetową z udostępnionej reklamy, Twojego profilu na Facebooku, ale również wykonały określoną przez Ciebie czynność.

W jaki sposób dodać Piksela na stronie WordPress?

Jeżeli chcesz uruchomić Piksel na swojej stronie internetowej musisz w pierwszej kolejności utworzyć nowy Piksel po stronie “Menedżera zdarzeń” na platformie Meta Business Suite (Facebook for Bussiness). W tym celu postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Zaloguj się do swojego konta Meta Business Suite, a następnie udaj się do zakładki Wszystkie narzędzia. Odszukaj w niej sekcję Reklama i przejdź do pozycji Menedżer zdarzeń.

Ustawienia konfiguracji dla konta Meta

2. Następnie kliknij w odnośnik Połącz źródła danych, który dostępny jest w lewym menu zadań. Wyświetlony zostanie kreator, w którym należy określić źródło danych. W celu konfiguracji Piksela dla strony wybierz opcję Internet. Zmianę zatwierdź przyciskiem Połącz.

Wybór źródła danych dla Piksela

3. W wyświetlonym oknie wprowadź nazwę Piksela oraz kliknij w przycisk Utwórz piksel.

Nazwa Piksela Facebook'a

4. Po wybraniu nazwy dla Piksela zostaniesz poproszony o wskazanie domeny internetowej, dla której ma zostać on wygenerowany.

Adres domeny dla Piksela

Po kliknięciu na przycisk Sprawdź, Facebook przeanalizuje skrypt Twojej strony internetowej. Jeżeli korzystasz z WordPress zostanie zaproponowana Ci gotowa wtyczka partnerska, która pozwala na szybką integrację.

Zalecany sposób integracji Piksela z WordPress

Wybierz tę opcję oraz kliknij na przycisk Dalej.

5. W kolejnych krokach Facebook przeprowadzi Cię przez proces pobierania, instalacji oraz konfiguracji wtyczki, a także sprawdzi poprawność połączenia. Cały ten proces możesz wykonać krok po kroku postępując z prostym przewodnikiem dostępnym podczas dodawania Piksela.

Konfiguracja Piksel Facebook w WordPress krok po kroku

Podsumowanie

Wiesz już jak działa Piksel Facebooka oraz jakie wartości dodane może Tobie przynieść. Posiadasz również wiedzę jak dokonać jego instalacji oraz konfiguracji. Naszym zdaniem znajomość i umiejętność korzystania z tego narzędzia może pomóc Ci w efektywniejszym prowadzeniu sklepu internetowego oraz tworzeniem kreacji reklam skrojonych pod wybrane grupy odbiorców.

A może już korzystać z Piksela? Podziel się z nami swoim doświadczeniem i opinią 🙂

Autor:

Kamil Kołosowski

Od 5 lat Mnich w BOK Zenbox.pl. Hosting i Internet zna od środka. Autor artykułów i poradników dostępnych w bazie wiedzy oraz na blogu Zenbox. Badacz wszystkiego, co związane nowymi technologiami. Po pracy — tato dwójki urwisów i pasjonat leśnych wędrówek.

Może ci się spodobać również

WordPress - 11 października 2024 14:22

Automatyzacja marketingu w WordPress: Przykłady praktyczne

W poprzednich artykułach omówiliśmy, dlaczego warto automatyzować marketing oraz jakie wtyczki WordPressa mogą w tym pomóc. Teraz czas na trzecią część, w której przedstawimy konkretne przykłady zastosowań automatyzacji marketingu, takich jak automatyczne wysyłanie newsletterów, przypomnienia o porzuconym koszyku czy dynamiczne treści na stronie. 1. Automatyzacja newsletterów Regularna komunikacja z użytkownikami poprzez newslettery to jedno z […]

Więcej →

UX - 10 października 2024 13:56

Testy A/B

Czym są testy A/B? Testy A/B należą do ilościowych metod badań użytkowników. Oznacza to, że efekty badania są w pełni policzalne – nie skupiamy się na kwestiach jakościowych a wyłącznie na wynikach liczbowych. Testy A/B polegają na udostępnieniu użytkownikom dwóch wersji tego samego projektu, aby móc sprawdzić, który z nich działa lepiej. W testach tych, […]

Więcej →

UX - 3 października 2024 12:35

Testy użyteczności

Testy użyteczności to jedno z ważniejszych badań w zakresie projektowania UX. Pozwalają nie tylko na zbadanie preferencji docelowego użytkownika, ale również na identyfikacji potencjalnych problemów w już istniejącym produkcie a także odkrywaniu możliwości jego ulepszeń. Czym są testy użyteczności? Testy użyteczności to badanie, podczas którego moderator prosi uczestnika o wykonanie zadań powiązanych z korzystaniem z […]

Więcej →